måndag 24 april 2006

Dum i huvet...?

Jag har varit hos tandläkaren och dragit ut en visdomstand.

Betyder det att jag kommer bli dum i huvet nu??

Det är nämligen den tredje som ryker...

 

De där attans tänderna sitter långt bak, man fattar inte att de kan sitta där egentligen. Dessutom växer de bakåt också, så jag kommer nästan inte åt att borsta dem.

Så, vad händer?? Jo det blir hål så klart. Nu rök som sagt den tredje i ordningen.

Jag har även dragit ut två mjölktänder i tonåren, för de ramlade aldrig. Tandköttet började växa över dem istället.

Jag tycker att jag börjar få viss erfarenhet av detta med tandutdragningar.

 

Nu sitter jag där i stolen och gapar stort. Tandläkaren grejar och håller på.

 

-Jag ska lossa lite på tanden så det går lätt att dra ut den.

 

Jag har fått en jäkla massa bedövning. Tandis knuffar med tjugo olika prylar på tanden. Det knakar lite.

Så stoppar hon in en tuss och höjer upp stolen.

 

-Nu får du ha tussen minst en kvart.

 

Varför det, funderar jag. Ska jag sitta här och blega en kvart innan de kan dra ut den stackars tanden? Är det nån mer bedövning eller? Jag fattar inget.

 

Tandis börjar förklara hur jag ska sköta mitt lilla hål.

 

Då går det upp ett ljus för lilla Tina:

 

-HAR DU DRAGIT UT TANDEN???

 

-öh...jaa...det kanske jag aldrig sa...?!?

 

Nu, några timmar senare börjar det göra ont i käken och huvet med faktiskt. Är det visdomen som försvinner nu??

6 kommentarer:

Christine sa...

Ja tyvärr är det så.
Nu kan det bara gå utför.
Själv har jag visdomen kvar i underkäken.
Vad är man då?
Halvkorkad?
Troligtvis inte.
Att bli av med visdomständerna betyder bara att man blir äldre.
Och lite visare kanske.
Och alltid vackrare..
Lennart

Bee sa...

Vilka problem ni har...tänk på mig som aldrig fått några...(vad jag vet iaf )
Var nog korkad redan från början....
Kraam på dig å försiktig puss på käken..
BeeKay

Susanne sa...

Man kan inte bli något som man redan är.... ;)

Unknown sa...

Jaha då må jag vara helkorkad då *s* för jag har alla kvar...
 
Fast tandläkaren e inget roligt att gå te  dessutom kostar det ju bara skjortan =)
 
 
/ Annica

Unknown sa...

Oh, hoppas verkligen inte visdomen försvinner när man drar ut tänderna!!! Har dragit ut en och måste snart dra ut en till. De andra två får jag inte. Blir jag aldrig vis då?
 
Vad fint det blev här efter vårstädningen förresten!!

Fanny sa...

Jag är rädd att besöka tändläkare!