onsdag 26 april 2006

Tak så mucke....!


Chattade lite med Mike förut. Han är trubadur och kompis till mej och Suss. Han är engelsman, pratar ingen svenska. Vissa ord kan han.

Vakt till exempel. Kan vara bra att veta när man är trubadur.

 

Han kan EN svensk låt, och det är "Sommartider"! Inte för att jag tror att han egentligen fattar vad han sjunger men sjunga den kan han!!

Han berättade en gång att nån föreslagit en svensk sång till, och han började mumla nåt som

 

...mmmargerita.....??

 

Jag och Suss fattade direkt och klämde i med

 

Jag vill vara din Margareta bara vara din ska du veta 

Och visst var det den!

 


Vi har även berättat om en gång när vi fick ovationer på färjan till Kristiansand. En dansk trubadur började spela refrängen till "Sånt är livet". Jag och Suss sjöng med, men sen när versen kom slutade trubaduren sjunga, för han kunde inte resten.

Men det kunde jag och Suss, så han fick kompa oss när vi sjöng versen, så klämde han i när vi kom till refrängen igen!

 

När vi sa till Mike att "Margareta" fick han allt ta och lära sej, så sa han att vi kunde skicka den till honom, och nu var han även sugen på "Sånt är livet" för vi lovade att alla kunde dem!!

 

Suss hade skickat dem, men nu när jag chattade med Mike sa han att de på nåt mystiskt sätt försvunnit...

Jag sa att det är nog Suss fel, för hon är precis kass med datorer...! (sorry Suss, kunde inte låte bli...!)

 

Jag skickade orginallåtarna samt två nya versioner! Han blev väldigt glad!

 

Tak så mucke!

You're a star!

4 kommentarer:

Unknown sa...

Det är ju perfekt för honom att kunna lite svenska låtar oxå.Tror säkert att han uppskattar att få några från dig.Vem av dig och syrran är bäst på att sjunga?Eller sjunger ni hellre än bra...=D

Bee sa...

Vad jag gillar dig å Suss....;-)
Ni är bara så mysiga....hackar lite lagom på varandra...gör det ni kan..annars gör ni det ändå..
Märks att syrrorna tycker om varandra...så nice..
Kram på Er båda 2...
BeeKay

Fanny sa...

Din blogg ger oförväntat gul som är jätte fint!

Susanne sa...

Ja men hallå!!! Ja kan väl inte hjälpa att han slarvar bort lptarna i sin egen dator heller!!!
pjlrrrrr (räcker ut tungan åt dej)
 
Ja det va rätt kul där på färjan!!! Kanske skulle extraknäcka??