lördag 8 juli 2006

Vem f** uppfann herrcykeln??


Han kan ju knappast ha tänkt till nåt vidare i alla fall.

Ja med en stång mitt på. Till vilken nytta då?? Ingen alls. Den är ju bara ivägen.

 

Richy är i Stångebro och kör Stångebroslaget. Det är en endurotävling. Den körs i Stångebro.

(Han ringde nyss och talade stolt om att han kom på plats 31 av 340)

Han tog med sej min cykel för han ansåg att det var bättre att reka banan med en MTB än en treväxlad grön Crescent.

Ja så nu fick ju jag ta hans gröna Crescent till jobbet. Man måste ha gymnastiska övningar för att komma upp på cykeln.

I alla fall är JAG inte så värst graciös klockan 06:40. Så är ju Richy lite längre än mej så jag får sträcka rätt bra på benen när jag cyklar.

Jag kom fram till jobbet, och skulle bromsa.

Men var vasen är bromsarna?? Det finns ju bara en?

Ja just det. Man trampar ju bakåt.

Sen då?? Hur sjutton ska man kliva av cykeln samtidigt som man bromsar?

Det blev nåt konstigt av det hela.

Jag bromsar, cykeln stannar, tippar, jag följer lixom med, slänger vigt som en myrslok benet över bakskärmen, parkerar och går in på jobbet.

 

Hem blev det samma visa, PLUS att jag hade motvind.

 

Jag tyckte synd om mej så jag tog laptopen, satte mej i en solstol på altanen med datorn i knät och öppnade en öl.

 

Förresten kan jag meddela (särskilt Suss, som verkar bli väldigt förvirrad) att jag har flyttat vasen med rosor till brudkistan. Det blev väldigt snyggt framför spegeln.

1 kommentar:

Susanne sa...

Ja.. Jag har provat Jockes cykel.. Det är väldans bevärligt!!! Nä tacka vet jag vanliga hederliga tjejcyklar!!!
 
Och tack för förklaringen... :)