tisdag 4 juli 2006

100 kg TV...

Vårt TV rum har varit smått rörigt ett tag. Nya TV'n hänger platt och fint på väggen. Det andra åbäket stod brevid. Den väger ju ca 100 kg, så JAG tänker inte bära upp den inte...

Vi hade en befintlig lagerhylla i trä. Den sågade vi... eller kanske inte vi då, utan Richy isär. Det tar sån tid när jag ska såga.

I alla fall hade JAG mätt ut vart det skulle sågas. Sen blev det plötsligt två mindre hyllor, perfekt uträknat att de skulle stå under TV'n. Jag målade dem högblankt svart. Snitsigt värre.

Nu står de under TV'n med DVD-spelare, Dreambox, CD-spelare, förstärkare och centerhögtalare.

Så kom äntligen kompisen som ska ha vår gamla TV. Han ska visst göra om den till...barskåp! Eeeh...ok...

 

Jag har lämpligt fått ont i axeln, eller rättare sagt överarmen. Jag sträckte mej på jobbet i förra veckan. Det gick över. Igårkväll fick jag göra ett mindre bra lyft eftersom jag var ensam på avdelningen. Idag har det börjat göra ont igen. Dessvärre börjar det värka istället, inte bara sträckningskänslan längre. Det känns lite misstänkt likt muskelinflammation... Men nu är jag ledig två dagar så det kanske bara är en överansträngning och att det går över innan helgen när jag ska jobba.

Jag slapp ju iallafall bära 100 kg TV...

 


 


3 kommentarer:

Susanne sa...

Det var inte så att det blev värre pga söndagens flaxande?? Bara en liten tanke.. Isåfall kan du ju stämma myggen!! :p
 
Barskåp?? Cooolt!!! Du bara måste ta ett kort på resultatet!!

Bee sa...

var 100-kilosbjässen sönder?
den ser ju nästan ny ut...synd å göra barskåp annars..
hoppas du blir bra i armen fort...
KryapådigKram
BeeKay

Unknown sa...

Barskåp av en tv? Aha, han kanske har en sånn där DVD (som man kan ha av brasor) på ett barskåp, då får man ju det i tv:n :D
 
Hoppas du blir bättre i armen!