fredag 14 juli 2006

Inte en gång till...

Jag är så trött. Orkeslös liksom. Lite rädd. Jag vill inte veta... men jag måste nog ta reda på det.

 

För 1,5 år sen slog jag personligt rekord. Mitt personbästa i lågt blodvärde är....

 

tamtadadamtadadaaaaaaaaa......

 

68!!

 

Ja det är ju ingen merit att hänga i julgranen precis. Normalt som kvinna ska man inte ha under 120. Mellan 80 och 120 har man blodbrist. Under 80 är det grav blodbrist. Inte alls bra.

Men jag fick upp det med järntabletter. Jag slapp blodtransfusion. Sist jag kollade låg mitt Hb på 130!!

Inte illa pinkat för en flodhäst va!

 

Nu är jag rädd att det sjunker, trots att jag äter järntillskott.

Jag försöker intala mej att det är nån annan orsak till min trötthet.

 

Idag på jobbet sa sjuksköterskan:

Vad ligger ditt Hb på nu Tina??

 

Jag vet inte.

 

Du känner att det är på väg neråt igen va??

 

Ja, jag är rädd för det.

 

Ja, du har sett trött ut det sista.

 

Nu blev jag ju ännu mer orolig att det är på väg neråt. SSK tog med mej ner i källaren där distriktsköterskan har sitt, för att kolla efter instrumentet man kan mäta blodvärdet kapillärt, dvs bara ett litet stick i fingret. Jag blev jättenervös.

Det visar sej att den apparaten har inte använts på evigheter, så den lilla grejen som suger upp blodet var utgången för länge sen, och då kan man ju inte lita på provet ändå, så jag fick inte veta nåt i alla fall.

2 kommentarer:

Bee sa...

Håller alla tummar vännen..att det inte gick att lita på mätaren...att det är nån annan orsak..t.ex. för mycket jobb/stress...att du piggnar till snabbt så du kan få det trevligt i Skottland....
Kramar Dig lite extra...
Bill

Susanne sa...

Hoppas det bara är vanlig sommartrötthet...