tisdag 11 juli 2006

The Scotland Tour...

Nu ser jag fyrkantigt...och jag börjar nog prata engelska... Jag har suttit framför datorn hela dagen och planerat och donat inför vår resa till skottland.

 

Upplägget blir så här (tror jag...):

Vi kommer till Newcastle klockan 10 via färja den 27 juli.

Vi kommer att bo utanför Dalmally, vid Lochawe i ett litet slott. Vägen dit går via Rosslyn Chapel och Edinburgh Castle. Beräknar vara framme vid Lochawe och St. Conans Tower framåt kvällen.

 

Nästa dag blir en tur inåt landet:

Rob Roy and Trossachs Visitor Center i Collander, vidare mot Doune och Doune Castle (där man har spelat in Monty Pyton filmer). Nästa stopp blir Stirling Castle (där man spelat in lite från Braveheart).

Sen blir det Falkirk Wheel, världens enda roterande båthiss.

På vägen tillbaka åker vi genom Loch Lomond and Trossachs nationalpark.

 

Tillbaks och sova lite.

 

Nästa rutt blir Glen Nevis (där man spelat in Braveheart, Rob Roy, Highlander och Harry Potter) och vi fortsätter till Loch Ness. Sen hoppas jag att vi kan åka ut på en s.k.  Dolphin Cruise, men det är attans dyrt, så jag letar febrilt efter nåt som inte kostar skjortan...

 

Förhoppningsvis har vi sista dan ledigt, så vi kan kolla lite omgivningarna där vi bor.

 

Nu måste jag fixa middagen...

2 kommentarer:

ulf sa...

rosslyn castle? är det inte där de söker efter da vinci  koden? eller har jag fått allt om bakfoten tro? ha det så gott i skottland, men se upp i newcastle, rätt hög brottslighet(stölder) där enl min engelske polare...backyard babies? är du ett dregen fan?

Susanne sa...

Ni har inte plats för mej i bilen???? Jag e inte så stor.... Ganska liten faktiskt.... Kan sitta i bagaget....