måndag 3 juli 2006

Två livrädda babes och en joggare...

Ja jisses...

Igår knallade jag och Suss milen i Råda. Kanske inte var det smartaste vi gjort. Det var ju rätt varmt. 26 grader eller nåt. Fast vi började ju gå klockan 19, så det borde ju varit rätt ok. Vatten hade vi ordentligt.

Vad vi inte hade ordentligt var MYGGMEDEL. Vi gick där som två väderkvarnar och viftade med armarna. Att vi inte knockade varann är ju ett under...

Myggorna hade nån slags samling en bit över våra huvuden. Så gjorde de ett utfall titt som tätt och bet oss.

Vi fick båda sten i skorna, men att stanna och ta ut den var ju otänkbart, för då skulle man ju blivit bombarderad. Det var bara att knalla på.

Sista fyra kilometrarna var inte roliga. Då hade vi tröttnat, men det var ju bara att knalla på. Att vända hade ju liksom inte funkat...!   

 

Vi fick lite annat att tänka på vid ett tillfälle. Vi gick där och småpratade. Myggen var lugna, så man behövde inte vifta just då.

Jag hör ett ljud bakom mej, och automatiskt vänder jag mej om. Jag ser nåt svart komma mot mej, jag ser bara i ögonvrån, så jag ser inte riktigt vad det är, bara att det är svart och stort.

Jag gallskriker och hoppar år sidan, mot Suss, som blir rädd för att jag blir det, och skriker hon med.

Antagligen skrämmer vi livet ur den joggaren i svarta träningskläder som kutar förbi oss, ursäktande sej att han skrämde oss, han trodde vi hört honom...

Ja. Nu glömde vi myggen ett tag i alla fall...

4 kommentarer:

Unknown sa...

Hihi, hade varit roligt att se er där i skogen viftandes med armarna. Fast då hade jag ju iof oxå varit tvungen att vara bland myggen och det gör jag INTE frivilligt. Är elaka små insekter de där!!

Bee sa...

har för mig att ni har haft duster med joggare förut....
ni kanske skulle ha en varningsblinkers på er så joggarna kan ta en annan väg :-)
VARNING!! Här går Tina&Suss...Håll er på avstånd!!

Susanne sa...

Hihi.. Ja frågan är vem som blev räddast.. Vi eller joggaren!!
 
Nu ska jag fördriva dagen med att klia på mina myggbett.. har ju några styckan av nån konstig anledning...

Unknown sa...

Det där lät inte som en rolig eller skön promenad!! Mygg,mygg och åter mygg!! Det var ju tur att det var en joggare och inget annat, i dagens samhälle så vet man ju aldrig , eller hur!!
Sköt nu om dig och njut av sommaren
Vicke