lördag 1 juli 2006

Another one bites the dust...!

Hi hi hi!! Det här var ju lite kul!!

 

Jag satt ute på altanen och läste när Richy ropade på mej. Jag hade precis tänkt gå in så jag tog med mej en cider och gick ner.

Richy satt med den bäbara datorn vid TV'n. Simultanförmågan på topp, både fotboll och ett KÖRKORTSTEST!

 

Jomen serru!! Nu skulle vi testa om vi klarade teorin till MC-kortet! Richy hade redan testat. Det var mycket hemligt och mycket hysch-pysch-jag-säjer-inte-ett-skit.

Ja så gjorde jag testet då.

-8 av 14 hojtar Richy.

-Vaddå? Det är ju tiden! Jag har ju 17 av 20 rätt!!

Ja men vafan... då har jag ju läst fel på mitt test ju...

 

Efter lite muttrande kommer det fram att Richy inte har en aning om hur många poäng han fick men han blev inte godkänd i alla fall... Till skillnad mot mej då.

Vi är en familj som tävlar. Vi ska vara bättre än den andre. SÄRSKILT vissa andra som inte är jag.

Så vissa andra sa:

-Vi gör det en gång till!!

Tina är inte nödbedd. Ska det överbevisas så ska det.

 

Teoritest för MC nummer två blir följande:

Richy: 19 poäng av 20.

Tina: 19 poäng av 20.

 

Vi ger oss inte. Richy hatar att förlora. Jag hatar att förlora fast jag säjer det aldrig officiellt. Officiellt är jag en god förlorare och inser när jag har fel.

 

Nu går vi på teoriprovet för bilkörkort!

 

Test 1:

Tina: 19 poäng av 20!!

 

TJOHOOOOO!!

 

Richy: 19 poäng av 20!!

 

Äh vafandå... EN GÅNG TILL!!

Nån måste vinna!!

 

Test 2:

Tina: 20 rätt av 20!!

 

Öööhhh?? Vaa???? Vem är mest chockad, Richy eller Tina??

 

Richy (bara SKA vinna): 16 rätt av 20. Det gick inget vidare.

 

Vissa tycker att det här är jättekul, den manliga delen av äktenskapet tycker att det är lite trist och är lite småvresig men det gör inget för frugan är överseende och tycket att hennes sura gubbe är världens bästa i alla fall!! I nöd och lust hette det ju så lilla duktiga frugan älskar sin gubbe i alla fall!!

 

Puss på dej Richy!! Även om jag är bättre än dej! Teoretiskt i alla fall...

2 kommentarer:

Susanne sa...

Jag kan riktigt se Richys frustration över att du vann!! Hihi!!
 
Och jag är heller ingen dålig förlorare!! Det tycker inte jag i alla fall!! Det är bara det att mina kära kompisar tycker det.. Men dom har jättefel!!
Det är bara det att det e ju så surt att INTE vinna.. :)

Bee sa...

Va snuttiga ni är , Du å Richy