måndag 10 juli 2006

Har de ingen kundvagnservice?

Jag var och handlade förut. Hade tre saker på listan:


  • toapapper

  • ketchup

  • rostad lök

Jag misstänkte att det skulle bli mer, så jag tog en kundvagn. Den skramlade lite, men värre var det inte.

Inte förrän jag började plocka i varor. Då har ena hjulet liksom kört ihop sej, så hela vagnen drar snett.

Genom hela affären för jag streta åt vänster med kundvagnen för den drar åt höger hela tiden.

Dessutom hade jag ingen aning om vad jag skulle ha till middag idag. Jag hade slängt i lite grytbitar ok jag vet dyrt, men oooo så bekvämt... Fast jag kom inte på förrän vid kassan att jag skulle ju ha mer i grytan så jag fick släpa den där motsträviga vagnen tillbaks genom halva affären för att hämta morötter och purjo.

 

Har de aldrig nån service på de där vagnarna eller? Nån borde kanske tipsa dom om det.

 

Sen glömde jag givetvis att köpa löken.

 

När jag kom hem var klockan 12:40, då  väckte jag min tonårsdotter och sa att nu är det på tiden att gå upp. Hur kan man sova så länge eller??? Det gjorde väl AAAAAALDRIG jag?

 

4 kommentarer:

Unknown sa...

Jag vill oxå sova till 12.40!!!!!!!
 
Jobbig kundvagn du lyckades hitta, fast tycker de flesta är sånna... Borde kanske starta en kundvagnsservicefirma :D

Unknown sa...

Sover hon bara till 12:40?! Min trötta tonårsdotter sover till 15- tiden...
 
Du, jag läste om dina cykelproblem... Jag har alltid undrat vad den där pinnen är till för på herrcyklar. Tänkte att alla andra visste... Skönt att inte vara ensam : )

Susanne sa...

Man kanske skulle ta och uppfinna ett par smarta kundvagnshjul som inte drar snett???
Och sen ta patent på ideén och tjäna MASSOR med kosing!!???
 
Ska nog komma på nåt....

Unknown sa...

Där har du skillnaden mellan en kvinna och en man som ska handla:En man tar AAAAAAAAAAAAAAldrig en kundvagn om det bara är tre varor som ska "hämtas". En man hämtar dessa varor och lämnar lokalen efter uträttat ärende - OMEDELBART!En kvinna kan strosa runt bland jästpaketen i TIMMAR och komma hem med fyra-fem ÖVERFYLLDA pappkassar med varor!Är det inte så Va va va va va va?=D