lördag 1 oktober 2011

Nu så...!

Nu börjar det likna nåt!
Fick ordning på det nu, men det tog lite tid och jag fattar fortfarande inte vad problemet var.
Fick hem min sop-rena dator med nyinstallerat Windows.
Körde uppdateringar på Windows update. Det var några stycken... Typ 62.
Så ska jag installera Explorer 9. Går ju inte. Tar Google Chrome då, det funkar. Ska installera Windows Live Essentials. Det går inte heller. Det står att jag måste ha Service Pack 2.
Lätt som en plätt, då installerar vi det då. Eller inte. Jag få ett meddelande på skärmen att jag måste ha Service Pack 1 först. Men det har jag ju? Ja ja, jag installerar om det då. Då står det att jag inte kan installera det för det finns redan installerat...?!
Men herreguuuud vad trött jag blir. Särskilt när jag kört samma grej tre gånger och fått samma svar hela tiden.
Så helt plötsligt finns det en uppdatering på Windows update, och det råkar vara Service Pack 1! Now we're talking! Laddar ner den, likaså Service Pack 2.
Då finns det ytterligare 74 uppdateringar på Windows update, så det är ju bara att köra på. Nu lyckas jag även installera Explorer 9.
Hela dan har gått åt till att uppdatera och starta om.
Men jag har även hunnit med att äta middag och dricka lite öl faktiskt.

Inga kommentarer: