torsdag 27 oktober 2011

Sidbyte...

Min cysta på vänster äggstock fanns inte enligt gynekologen. Däremot fanns det några mindre på höger sida. Inte helt oväntat. Det har blivit så förut. Ja det var inga konstigheter i alla fall, så jag slapp återbesök.
Jag hade en kvinnlig läkare, det känns alltid lite bättre. En man kan omöjligt veta hur det känns att ligga där på en brits med benen i vädret och en lampa som lyser rakt in mer eller mindre, och dessutom få spatlar och dylikt instoppade...

I väntrummet träffar jag på en fd jobbarkompis, så man hade ju lite trevligt småsnack med lite fniss innan dessutom, fast det hade ju vart roligare att träffas nån annanstans förstås...

2 kommentarer:

Anna sa...

Själv plågas jag av min endometrios, men de opererar inte cystor under 5 cm... Suck! Megasuck! Storleken har väl ingen betydelse för hur mycket besvär man har?! Idiotiskt!

Tina Högman sa...

Som tur är, har jag inte ont av dom!