fredag 21 oktober 2011

Hultsfred 1992...

Jobbade som vanligt till 16:30, Jonas slutade 14:00.
En halvtimme senare får jag ett sms:
Vill bara meddela att jag ligger på soffan nu... så jobba på du!
Då svarar jag:
Imorn ska jag ställa klockan på 7, tänka på dej och sen somna om...
Han jobbar nämligen delad tur imorn! Det gör INTE jag men jag ger mej fan på att jag kommer få ett sms imorn klockan 07:00...


Så var arbetsdagen äntligen slut och jag åkte hem. På radion spelas Breakfast at Tiffany's. Det var en låt jag spelade en hel del när den kom. Lemon Tree kom väl i samma veva, den gick också på repeat mer eller mindre hemma. Tänkte tillbaka på den tiden då min musikstil tillfälligt förändrades radikalt.
Av nån anledning jag inte fattade då, men tror att jag har förklaringen på nu, var att jag sommaren 92 började lyssna på väldans soft musik, från att ha varit hårdrockare för hela slanten.

Ett  minne var när jag var på väg till Hultfredsfestivalen med min kompis Anna, körde min Opel Kadett med Justified & Ancient, To be with you och Catch the Moon i kassettbandspelaren i bilen. Minnet av två superkissnödiga tjejer som väntar på ett ställe där smålandsskogen ska bli lite tätare så vi kan stanna och kissa, men som aldrig kommer... Det slutar med att vi får stanna ändå. Skogen är hur gles som helst så vi går jättlångt för att ingen ska se oss från vägen. När vi är färdiga och reser på oss inser vi att vår kissepaus varit långt från bilvägen, men ca 3 meter från järnvägsspåret...

Min teori om anledningen till min förändring av musik var min älskade dotter... Jag har hört att en del förändras vid graviditeter, jag tror att det påverkade min musikstil, från hårdrock och punkrock till mycket mjukare musik den perioden mina barn var små. När vi var på Hultsfredsfestivalen var min dotter i min mage med storleken av en kidneyböna... jag visste att hon fanns där, Anna visste, Lasse visste, mina föräldrar visste, men ingen annan, men gud vad jag älskade henne redan då...

Inga kommentarer: