tisdag 11 oktober 2011

Goa arbetskamrater...!

För oss som jobbar i vården är det ingen skillnad på vardag och helgdag, vi måste jobba ändå. I år infaller julafton på en lördag. Det är ännu mindre kul, för på lördagar är det en på varje avdelning som gör delad tur, dvs jobbar 7-14, för att sen börja 16-21 igen.
Gissa vem som har den turen på min avdelning? Just det. Moi.
Idag hade vi avdelningsmöte, och diskuterade just ledigheter över jul, särskilt då julafton, vilka som jobbar och inte, om vi ska ta ledigt och så.
Jag säjer att jag tänker försöka ta ledigt halva turen åtminstone, helst jobbar jag 7-14. Då säjer S:
-Jag kan jobba på kvällen, för gubben går ändå ut och jobbar i laggårn!
Åh vad jag blev glad! Dessutom slapp jag offra en semesterdag också!
Jag får nog köpa en julkapp till henne! Kanske nåt med en ko på...

1 kommentar:

513andersson sa...

Dagens ros till henne... =)