fredag 7 oktober 2011

Dagens I-lands problem...

Ikväll är det kommunens personalfest.
Det är mat först och sen spelar Scotts. Jag har aldrig gått på den, för dom har alltid dansband... inte min grej riktigt.
Nu frågade två av jobbarkompisarna om inte jag kunde hänga med.
-Nja... joo...nee... och så var det visst bestämt att jag skulle med.
Nu körde det ihop sej lite med biljettköpet... så vi har inga biljetter kom vi på igår.
Men vi var ju inställda på att gå ut, så det blir förfest hemma hos Agneta, sen blir det nog bowlingen...
Agneta råkar ju vara Angelicas bästa kompis mamma dessutom, så nu får dom nog vara nån annanstans.
Nu har jag inhandlat lite Xider och Norrlands Guld. Det blir fint det.

Och imorn blir det Liseberg också, så det får ju bli hyfsat lugnt ikväll. Fast Morten erbjöd sej att vara chaufför till Göteborg, men det är väl ingen hit att gå på Liseberg och vara bakis precis...

Fast nu kommer det ständiga problemet... VAD SKA JAG HA PÅ MEJ????
Jeans, det vita linnet och en vit blus? Nä...Det hade jag sist... Jag är ju typ stammis på bowlingen, så dom kanske kommer ihåg om jag kör med samma outfit två trubadurkvällar i rad...? Kjol kanske? Med leggings. Passar nog med bootsen... Eller min lila favorit-top? Men den har jag ju också ofta. Kanske kan ha bara linne? Det svarta? Eller beiga med halterneck? Nä just det. Min halterneck BH är borta. Har en dotter som lånar mina saker hela tiden...
Jag får göra ett röj i garderoben och se vad jag kommer fram till.

Och håret? Ska jag ha det naturellt och lockigt? Tupera upp luggen bara? Det är ju regn här, så risken är att om jag plattar det blir det lite halvlockigt ändå, på vägen dit...
Fatta vilka problem man har alltså.

Undrar om nån av mina beundrare dyker upp? Jag kanske kan skicka dom till Agneta, hon är singel...

Inga kommentarer: