lördag 22 oktober 2011

1133'e inlägget...

Min första blogg hade jag på MSN Spaces. Första inlägget skrevs den 29 juli 2005.
Jag hade den bloggen kvar i ett år, det sista tiden krånglade allt hela tiden så jag höll på att bli tokig.
9 augusti 2006 skrev jag sista inlägget där jag meddelade att jag flyttade till Blogger. Senare la MSN ner Spaces och jag flyttade över allt till Wordpress för att dom hade ett samarbete. Nu tänkte jag att det vore väl då själva fan om man inte kunde få över allt till samma blogg.
Sagt och gjort, idag har jag lyckats konvertera min wordpress-blogg till en blogger-blogg, vilket var liiite krångligt men det gick till slut. Dom är ju konkurrenter så dom vill väl inte att man flyttar precis, men jag hittade en sida där man kunde konvertera bloggarna.
*duktig duktig duktig*
Så efter dagens inlägg kan jag konstatera att
  • jag har bloggat sen 29 juli 2005, drygt 6 år
  • eftersom jag är mej själv på bloggen kan man nog säja att ni som läser den känner mej ganska väl
  • lämnat ut ganska mycket av mej och mitt liv faktiskt med sjukdom, tonårsbarn och skilsmässa...
  • med detta inlägget skrivit 1133 inlägg
  • i skrivande stund fått 3140 kommentarer
  • jag funderat på att göra en quiz med frågor om mej för att se hur många som "känner mej" fast det som hindrar mej är att tänk om ingen svarar... har en hel del läsare men få kommenterar...
Ja så nu får jag väl ta tag i jobbet att sätta etiketter på de nygamla inläggen...

4 kommentarer:

513andersson sa...

Klart du ska göra en quiz! =)
En tävling med schyssta priser är ju inte fel.
Go, girl !

Anna sa...

Detta är en kommentar ;)

513andersson sa...

Jag tycker det låter tokigt med 'bara' 1133 inlägg på dina 6 år..?
Jag har snart 4-årskalas och har med dagens inlägg 1901 stöckna.

Tina Högman sa...

Jag har haft perioder då jag inte bloggat så mycket, under mina svackor i livet...