måndag 31 januari 2011

Tänk om...

Att se bilderna från Egypten nu känns nästan overkligt.
Det är många tankar, många TÄNK OM.

Tänk om vi bestämt oss för att vänta ett år på resan...
Tänk om vi åkt dit nu istället...
Tänk om allt detta hänt när vi var där i höstas...

Sen jag var liten har jag varit fascinerad av Egypten. Detta enorma imperium, pyramider och skatter. Efter många år fick jag se det! Det var visst på håret.
Vi har varit på Egyptiska Museet i Kairo, som dom nu förstört en del i.
Jag är chockad över att man sett saker som nu ingen mer kommer att se. Det känns konstigt. Jag ser bilderna som kablas ut från Kairo. Det är så ofattbart, så overkligt att man var där, för bara 3 månader sen.



2 kommentarer:

Gunilla sa...

Ja, vilken tur ni hade som åkte när ni gjorde. Nu dröjer det nog ett tag innan allt är som det ska igen !!

Anna sa...

Ni är lyckligt lottade som hann dit i tid! :)