torsdag 13 januari 2011

Calicivirus...

...eller som man säjer på vanlig svenska, vinterkräksjuka.
Just nu i full fart på jobbet. Vi har lyckats begränsa det till en av våra tre avdelningar, det är vi nöjda med. Dessvärre är det ändå kämpigt med att få in vikarier. Alla boende har varit eller är sjuka, likaså de flesta i personalen på den avdelningen.
Det är ju lite krisigt nu att få tag i folk, eftersom vi inte är det enda äldreboendet i kommunen med eländet. Idag skulle jag jobba 7-17, imorn med. Idag gick jag hem klockan 14. Jag ska tillbaka och jobba inatt, på den "sjuka" avdelningen. Jag slipper jobba på dagen imorn, det tackar vi för...

Ett särskilt tack till ortopeden på sjukhuset som skickade hem den av våra boende som låg inne med vinterkräksjukan. Sjukhuset har hårda regler för att komma IN med magsjuka. Det är det stvärstopp, vilket är helt logiskt och förståeligt.
Däremot förstår jag inte vilken policy som gör att man kan skicka hem en människa som bor på ett äldreboende med skröppliga äldre som inte alltid klarar av en sån pärs som vinterkräksjukan.

Inga kommentarer: