onsdag 5 januari 2011

Vanemänniska...?

Ja då är man i den stora staden Göteborg då.
Det första jag funderar över är VEM FAN SKOTTAR HÄR??
Jag är van vid en stad där gång och cykelvägar prioriteras.
Här får man pulsa runt i en massa slask där det faktiskt är övergångsställen?!?

Ja så har man i alla fall installerat sej på hotellet. Efter lite slappande bestämmer vi oss för att testa relaxen.
Ska vi byta om där eller på rummet? Vi bestämmer oss för rummet eftersom vi bor ett par meter från hissen.
När jag drar av mej brallorna inser jag till min förfäran att jag glömt raka benen!
Och när jag inser att jag även glömt rakhyveln infinner sej en smärre panik!
Morten förstår inte riktigt varför, men jag talar om att jag tänker inte kliva ner i en jacuzzi med orakade ben om det sitter nån annan där!

Ja vi kommer dit är vi faktiskt ensamma, så problemet är löst! Vi badar, allt är skönt! Vi går tillbaka till rummet. Jag plockar fram mina duschgrejer och vad skådar mitt norra öga?!?
Jo min rakhyvel!
Jag måste ha taskigt minne eller en instinkt där man gör saker man brukar men inte vet om att man gör...

3 kommentarer:

513andersson sa...

Välkomna till Göteborg, som sagt.
Vi ber om ursäkt för den obefintliga snöröjningen, den är verkligen inte bra.
Förlåt. Hoppas ni ska trivas ändå.

;)

Tina Högman sa...

Tack vi känner oss trots allt välkomna för vi kan ju klafsa runt i eländet, men hur gör alla tanter med rullatorer?

Anna sa...

Jag var ju i Göteborg förra veckan och då var det ordentligt kallt, men jag slogs av hur mycket knölig is det var överallt!

Det där med rakhyveln känner jag igen... Hur man letar och letar efter något som sen plötsligt bara finns där mitt framför näsan!