onsdag 19 januari 2011

Forza Villa...

NLT har en tävling där man ska rösta fram den nya "villa-låten". Tänkte inte bry mej om det så mycket, men efter att dom totalt krossades igår tänkt jag att nu får jag nog ta tag i detta.
Jag gick in på http://www.nlt.se/ för att lyssna på bidragen.
En del var helt ok faktiskt, riktigt bra, andra var väl sådär...
Jag har tre favoriter... Ska fundera lite mer, fast jag har nog egentligen bestämt mej. Tror jag...

Dom tre bidragen som enligt mej går vidare äääär:

Nr.1: Nu vill Villa vinna igen
Mycket bra, jag gillar takten och tempot! Lyssna själva >>

Nr. 2: Vi som älskar Villa
Jag gillar texten, men är den inte lite väl vemodig? Den enda låten som är skriven av en utsocknes och det märks för ingen här kallar Villa för Villa Lidköping... Så här låter den >>

Nr. 9: Villa
Sånginsatsen är väl sådär, inget fel på sångrösterna, men lite ovana verkar det som. Jag har faktiskt spelat in en låt på min möhippa, och det är skitsvårt att sjunga i en studio!
Låten har en träffande text i början. Eller vad tycker ni? >>

Men nu längtar jag också till våren då jag vill sjunga den här >>

Och nån gång i livet ska jag stå på Anfield och sjunga denna >>

Inga kommentarer: