torsdag 14 februari 2008

SPA...

Igår var Angelica jättearg på mej. Hon ringde mej på jobbet och tjatade att hennes pojkvän skulle sova över, men jag sa nej.
När hon till slut insåg faktum kastade hon telefonen i golvet och sen vägrade hon prata mer.
När jag kom hem strax efter 21 hade hon låst in sej på sitt rum och vägrade svara.
Alla hjärtans dag presenten som jag tänkt smyga in med innan jag gick till jobbet fick jag ställa på köksbordet...
När jag kom hem från jobbet idag var det låst. Inte helt oväntat eftersom Richy och Christoffer åkt till Richys brorsa i Gävle vid 16-tiden, och jag misstänkte att Angelica åkt in till stan. Dessutom trodde jag att Angelica fortfarande var arg.
Jag låser upp och går in.
När jag passerar köksbordet ser jag en lapp:
Vaddå badrummet? Är hon där eller??
Nä... ingen där... men däremot har hon tänt värmeljus i hela badrummet, hällt upp ett bad och hällt i badskum och nån sorts badgrejs i form av små hjärtan...!
Först fattar jag inget. Är det till mej?
Jar ringer henne på mobilen, och hon har precis stuckit hemifrån, och visst var spa-badet till mej!
Nu skulle det låtit väldigt bra att skriva att jag hällde upp ett glas vin och kröp ner i badet, men då skulle alla som känner mej fatta att jag ljög... så ok då. Jag öppnade en öl...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Tänk om våra barn kunde göra nåt sånt.
Fast först skulle de få skaffa ett badkar.
Ser helt underbart ut.
Njut kvinna njut.
Lennart

Tina Högman sa...

Jo. Man får ta tillvara på stunderna.... Dom kommer inte ofta...

Trollmor sa...

åååå vad underbart suck suck

tänk den som hade ett badkar...

(nån som hade lite ågren eler)

Anna sa...

Vad gulligt!! Själv fick jag ett hjärta i ett sms. Man får vara tacksam för det lilla ;)

Kram på dig!

/Anna

Suss sa...

Så gulligt av henne!!
Och kan man inte säga förlåt och erkänna att man har fel, så är ju helt klart detta något som betyder samma sak! :-)
Så skulle jag tolkat det i alla fall!
Eller också ville hon bara visa att hon trots allt älskar dej!