torsdag 28 februari 2008

Rödmosig....

Jag hör inte till dom som blir bruna i hyn lätt. Vintrarna är hopplösa. Jag får variera med brun-utan-sol och solariet, beroende på tiden...
Idag kom jag hem från jobbet rätt sent. Hade ett långt samtal i omklädningsrummet med en jobbarkompis om djupa saker.

Kom hem till slut och kände att jag behövde slappna av i solariet en stund. La mej en halvtimme på rygg. Blev givetvis rödmosig i ansiktet.
Vände på mej, en halvtimme på magen, med en handduk över huvet, det brukar vara enklast. Fast det blir ju rätt varmt. Ännu mer rödmosig i ansiktet...

Mitt i detta kommer Richy hem. Han har köpt fyra flaskor starkvinsglögg. Han ska ha tre när han och kompisen åker till enduroVM i Östersund.
Den fjärde öppnar han direkt, har tagit fram en mugg till mej med, så nu har vi även delat en flaska glögg...
Ni som känner mej personligen vet hur jag ser ut efter lite alkohol i kroppen... Rödmosig i ansiktet...

Ja en flarra försvann ju snabbt, så jag skulle värma en till...
Vi köper alltid Blossa (som har skruvkork), men nu hade han köpt nån annan sort.
Jag kämpar med korken, vrider och grejar så jag blir om möjligt ÄNNU mer rödmosig. Till slut pillar jag upp folien runt korken, bara för att upptäcka att det är en VANLIG kork...

Ahmen vaff...

Fram med vinöppnaren då. Till slut lyckas jag värma den jäkla glöggen...

Richy ska till Göteborg på lördag. Har lovat att skjutsa honom till stationen. Måste ju ändå på systemet. Ska köpa en flaska glögg och några Mariestad...!

3 kommentarer:

Trollmor sa...

Glögg är jul, nu är det februari

Tina Högman sa...

Jaså? Det har ingen talat om för mej!

Anonym sa...

Man kan dricka glögg närsomhelst.
Det värmer gott i magen.
Lennart