fredag 29 februari 2008

Tvätt...

Angelica skulle åke med en kompis till hennes pappa över helgen. Dom åkte direkt efter skolan.
Jag blev smått chockad när jag kom hem.
Första chocken kom redan när jag kom farande på cykeln upp på uppfarten och såg att hon dragit upp persiennen. Det hör till ovanligheterna.
Sen har hon faktiskt plockat upp en massa kläder som legat på golvet i hennes rum och lagt i tvättkorgen. Sen blev tvättkorgen full, så hälften låg brevid.
Detta är vad som fanns i tvätthögen:
  • 5 badlakan
  • 1 underlakan
  • 2 mjukisbyxor
  • 7 långärmade tröjor
  • 13 trosor
  • 1 par jeans
  • 3 BH (två var mina)
  • 12 par sockar (6 var mina)
  • 6 omaka sockar
  • 2 shorts (!?!)
  • 1 par leggings
  • 14 T-shirt/toppar (1 var min, 1 var Koffes...)
  • 8 linnen (1 var mitt)

Jag blev lite förvånad faktiskt, trodde hon skulle ha mer av mina kläder... Saknar en rosa top som det står "miss california" på med silver-pluppar. Den finns inte i hennes rum, inte i min garderob, så nu undrar jag.... vart sjutton är den??

Nu är första ölen slut... Tänkte hälla upp ett bad, öppna en öl till och krypa ner i badet och mysa lite...!

2 kommentarer:

Suss sa...

Hon har väl med sej den?... Kanske..

Tina Högman sa...

Nä, den försvann innan hon åkte, och hon säjer att hon inte haft den.