torsdag 21 februari 2008

Sopa...

Jag och min kusin hade en s.k. popgrupp när vi var små.
Tandborste med toarulle på, och ett snöre som sladd. En perfekt mic.
Gitarrer av papper. Kanske mindre effektiva, men de funkade tills jag lärde mej spela lite riktig gitarr...
Vi hade t.om. scenkläder. Av nåt gammalt vitt underlakan hade vi tråcklat ihop kjolar.
Vi skrev egna låtar till och med! Tyvärr slog dom aldrig riktigt igenom...

En gång kom vi på att vi skulle ha nån form av mannekänguppvisning. Bland annat skulle vi ha nån form av städrock att visa upp. (JA! Det är sant!)

Eftersom vi tyckte att vi hade en hyfsat bra popgrupp skulle vi sjunga in lite på band och ha som musik till.

Min kusin skulle sjunga till städrocken.
Hon improviserar, tar melodin Dover- Calais och sjunger:

sop sooop soooooopa sooooopaaaaaa

Vi fick avbryta lite senare, för jag bröt ihop av skratt och det kom med på bandet...

Nu måste jag fortsätta städa.
Keep my mind off things...

4 kommentarer:

Anna sa...

Men du vad bra!! Då har du ju alltid något att tralla på när du städar!

Suss sa...

Det bandet bara MÅSTE jag få lyssna på!!! Bring back memories när vi var tvugna att lyssna på er.. Nu vill jag göra det frivilligt! :-)

Anonym sa...

Jag tror till och med vi syskon blev tvingade in i KIMIs fanclub... ;-)

Anonym sa...

Låter som ni var före
Thomas Dileva.
Lennart