tisdag 26 februari 2008

Nu är det gjort...

Nu har jag gjort en av de svåraste grejerna i mitt liv. Jag har en kvar som kommer så småningom, men nu är den första gjord.
Jag har berättat för Koffe att han har samma sjukdom som jag.
Givetvis kom tårarna, och Koffe blev ju ledsen med.
Det är så tungt. Jag vet att det inte är mitt fel egentligen, men ändå känner jag vissa samvetskval för det jag gett honom.
Richy är ju inte mycket till stöd heller... Muttrade nåt när jag kom ut efter samtalet gråtandes att Christoffer blev väl ledsen för att jag grät.
Sen var han mest sur för att Angelica ätit upp kakorna...
Christoffer vet att han ska in på sjukhuset för en undersökning snart, men han vet att både jag och Richy kommer att vara med honom. Vi är hos honom när han blir nedsövd. Vi är där när han vaknar, och då är allt över.

Sen ringde dom från ungdomsmottagningen och berättade att Angelica precis varit där och skaffat p-piller...
Hoppsan då.
Ja, ja. Jag har väntat det... Hon har varit ihop med samma kille i över ett år nu.
Tyvärr vet jag hur jag har mått med en massa hormoner och grejer i kroppen. Precis som om det inte räcker med hormoner för hennes del...
Misstänker att det inteblir så kul här hemma framöver...!! Fast man vet ju aldrig! Det kanske inte blir så farligt...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja du detta med p-piller är väl helt ok. Hon har ju kommit en bit upp i åren...men men man vill la helst att de ska vänta...


Sen detta med Koffe...jag lider verkligen med er!
Det är inget enkelt att förklara för sina barn samtidigt som man själv mår dåligt för att det beror på en själv.
Men jag tror att ni kommer att lösa det på ett bra sätt!!
Jag kommer verkligen hålla alla tummar !
Lycka till!

Kram Annica

Anonym sa...

Ledsamt för er båda Tina men tycker ändå du gör så gott du kan. Du är en jättebra och gullig mamma för dina barn!

Suss sa...

VAd ska man säga.. Stackars Christoffer!

Och när det gäller Angelica, du ska vara glad att Angelica är smart nog att skaffa p-piller! För inte vill du väl bli mormor redan? :-)