söndag 17 februari 2008

Deja vu...

Vilken utskällning jag fick på jobbet idag...

En av de boende ringer, jag går in.
Damen i fråga rabblar en lång ramsa på sitt modersmål, som jag inte fattar ett jota av.

-Du måsta tala svenska, jag förstår inte!

-Ja ja ja svarar hon och fortsätter med modersmålet...

När jag tre gånger sagt till henne att hon måste tala svenska säjer hon

-KNALL!

-Va??

-En knall!

Till slut fattar jag att hon hört en knall och undrade vad det var. Jag svarar att jag inte har en aning, för jag har inte hört nåt.
På hennes sätt att prata fattar jag att hon tycker att jag är helt dum i huvudet.
Jag går ut.

Fem minuter senare ringer hon igen, och EXAKT samma sak utspelar sej.

Ja jisses... det är inte lätt att behålla lugnet i alla lägen...

2 kommentarer:

Suss sa...

Ja men hon fick ju inte svar på sin fråga, då var hon ju tvungen att upprepa sej!

Anna sa...

Tyvärr kan det vara likadant att jobba i skoaffär... Fast där förväntar man sig inte sånt...