söndag 5 mars 2006

Tonårsmorsa!!

Jag förstår inte vart min tid och ork tar vägen. Förr satt jag vid datorn varje dag, men nu vet jag inte vad som hänt.

Det är körigt på jobbet, många sjuka vilket blir många vikarier. Våra vikarier och timanställda är vi VÄLDIGT tacksamma för, men det flyter inte riktigt som det brukar, för vi som jobbar ihop jämt känner varann och vet hur den andra jobbar, så vi behöver aldrig fråga nåt, eller kolla hur det ligger till.

 

Sitta vid en skolbänk är man ju inte heller van vid precis, så man blir trött av det.

 

I fredags jobbade jag till fem, sen hem och in i dushen och iväg för att träffa kompisarna från mitt förra jobb. När de stängde det boendet blev vi utplacerade allihop, ingen jobbar på samma ställe längre. Trist. Men nu gick vi ut för att käka och bowla! Hade jätte kul!

 

Och en annan stor händelse har inträffat i mitt liv. Samtidigt inser man att man inte är pur-ung längre... Jag har nämligen blivit tonårsmorsa!!

Igår fyllde Angelica 13 år! Av oss fick hon en svart akustisk gitarr med sån där vadderad väska till. Dev var hon glad för. Hennes gamla gitarr hon har nu är lite i minsta laget.

 

Ja just det! Vi har äntligen skaffat oss en digitalkamera! Jättekul! Vi har inte riktigt klurat ut hur den funkar, men det kvittar ju, det är ju bara att radera de konstiga bilderna! Just nu fotar vi ALLT!!

 

Nu ska jag slänga ihop en pannkakssmet, jag och Christoffer! Han kom precis innanför dörren.

3 kommentarer:

Susanne sa...

Pannkakor?? Mums!!!
Blir det kanske pannkakstårta ikväll??? :P
 
Digitalkamera!! Wow!!! Så nu e risken att man fastnar på en hel massa kort då... ;)
 
Vi ses ikväll!!

Christine sa...

Bra. Fotografera din systers nya frisyr och lägg ut bilden här.
Ta en bild på pannkakorna.
Det kallas för konst.
Lennart

Unknown sa...

Kul med en ny digitalkamera, jag köpte en förra veckan och tar oxå foton hela tiden. Min kompis har en idé om att man borde ta minst ett foto varje dag och sedan sätta ihop det till en kalender eller album eller nått. Har försökt, men råkade missa igår. Kanske får bli varannan dag istället :)