fredag 10 mars 2006

Vatten och vin...!

Så var det då dags att byta lite vatten i firre-badkaret.

Jag fick ju ett tips från Lennart att istället för att kuta med hinkar bort och fram ta en slang.

Jodå, det hade jag allt tänkt. Problemet är ju bara att stoppar jag i en slang i akvariet följer ju både stenar och fiskar med ut... Alltså behövde jag en sil att sätta på ena änden.

Kluriga Tina kom på att den vanliga prylen jag har när jag byter vatten, en sil+en slang+en liten pumpmojäng-allt-i-ett går ju att knö på en vanlig vattenslang.   

Alltså knökade jag på slangen på pumpprylen. Andra änden klämde jag fast i golvbrunnen. Jag tyckte att det inte satt så hårt fast i min kopplingsanordning, så det var nog bäst att hålla i skarven.

Jag höll med höger hand i skarven, och ner med silen i vattnet med vänsterhanden. Jag är högerhänt, så det blev lite bakvänt och feppligt. Handbyte med resultatet att det blev glapp i min snygga anordning och det blev rätt blött på mej och golvet. Dumma pryl sa jag.

Ja till slut fick jag ur en hel del vatten. Nu skulle man ju bara fylla i vatten igen. Nu fick det bli kut-med-hink för jag fick inte på slangen på kranen. Jag försökte ju med det förra gången med resultat att det blev blött för den lossade...

 

Igår delade jag och Richy på en flaska smultronvin!!

En torsdagkväll? Varför det?? Jo...därför:


SVAR: För 4 år sen gifte vi oss i Jukkasjärvi!!

4 kommentarer:

Christine sa...

Du är smart och uppfinningsrik.
GRATTIS på bröllopsdagen.
Gifte ni er i Jukkasjärvi kyrka?
Den som ligger längst ut på udden med älven runt om (lite).
Det var över 20 år sedan jag var där men minns att det var otroligt vackert.
Nu är det bara att köra fyra år till.
Sedan åtta år till osv.
16-----32...
 
Ni är otroligt fina och nu när jag tittade lite närmare på bilden så måste ni ju gift er på ishotellet.
Eller är jag ute och cycklar?
 
Lennart

Ulricas Spaces sa...

Wow vilken fiffig idé du kom på där med att tömma vattnet, kanske mindre bra med att bli blöt på kuppen. Men vem sa det i tankar att det skulle läcka vatten. Jag tyckte den idé var super duper bra. Ska testa den själv (den gången jag skaffar mig akvarium) *S* Men med plastförkläde på då oxå haha så man inte blir så blöt.
 
Grattis med till er båda på bröllopsdagen såhär lite i efterhand. Vad roligt att kunna öppna en flaska sådär en torsdagskväll för att fira.
 
Kramar Ulrica

Susanne sa...

Jamen ja just det ja!!!
Ja jag blev lite fundersam... Men tänkte aldrig så långt att det berodde på bröllopsdagen!
Blev mest chockad att ni drack vin... Även om det va smultronvin!!
 
Men grattis i efterskott!!!
Är det verkligen 4 år sen???? Oj....

Jenny sa...

GRATTIS i efterskott!
 
Ett vackert brudpar måste jag säga.. och i Jukkasjärvi.. *aldrig varit där, men om jag blir gift (skeptisk) hoppas jag på den kyrkan *L* eller kyrkan i Kolmårdens Djurpark.. *
 
Ha det godis i fortsättningen!
 
Kram