torsdag 16 mars 2006

En mycket konstig chef...

Idag har jag vart på prao!! Nästan i alla fall...

Handledarutbildningen jag går, som jag berättat om i nån tidigare blogg, hade en dag med fältstudier. Alltså skulle jag tillbringa en dag på en annan arbetsplats.

Ville jag inte alls.

Sen kom jag på att syster yster är ju också uska, det passar ju perfekt! Jag kan ju vara hos henne! Sagt och gjort, jag kollade med henne, och hon jobbade den dan. Suss kollade med sin chef, förklarade vad jag gjorde, hette och chefen sa att jag var så välkommen SÅÅÅÅ!

 

Den chefen har Suss beklagat sej över ganska många gånger, så nu skulle det bli intressant att få se spektak...f'låt, jag menar henne...!Jag är inte med på morgonrapporten, utan Suss hämtar upp mej efteråt. Hon är väldans irriterad för nu hade chefen varit lite dum, sagt lite korkade saker på rapporten.

Vi far runt på stan, in och ut hos tanter och farbröder för att tillslut göra en störtdykning in på ett bageri och köpa varsin smarrig ostmacka med grönsaker och bröte på.  

Vi åker till deras grupplokal för att käka lite frukost med de andra.

Vi sitter där, 7 personer då en till kommer dit och ställer sej att diskutera om sjukskrivningar. Jag förstod att det var chefen, och tittade på henne för att hälsa, men hon ser inte på mej. Sen går hon.

Trevlig chef då, tänkte jag. Man brukar väl åtminstone hälsa om det sitter en okänd person där?

Jag brydde mej ju inte om det, jag skulle ju bara vara där idag.

 

Efter fikat ut på stan igen då.

Vi köpte med oss lite mat när vi åkte tillbaka för att ha lunch, och när vi kommer in på grupplokalen går vi förbi chefens kontor.

Hon hojtar till Suss

Jaså du har hittat din syster nu?!

Suss svarar

Ja men hon var här förut med!

Chefen svarar nåt som liknar

ja...eh..jo...

eller nåt. Det var uppenbart att hon hade inte ens sett mej vid bordet tidigare.

 

Under tiden vi käkade frågade hon

Vad går du för utbildning när du behöver studera din syster?

Konstig fråga tyckte jag. Suss hade ju dessutom redan förklarat varför jag skulle vara där, men jag sa att jag är ju undersköterska, men jag går en handledarutbildning och har fältstudier idag.

 

När vi var påväg att åka tyckte hon att Suss skulle visa runt mej på det boendet som låg där de hade sin lokal.

Suss sa att hon kunde nog inte det för hon kände inte till det, eftersom hon inte fått nån runtvisning när hon börjat!

Och i ärlighetens namn var jag inte särskilt intresserad av det heller...

 

Nu ska den männskan sluta där för att vikariera som skolsköterska på mina barns skola... Tur att de inte är sjuka så mycket...

2 kommentarer:

Susanne sa...

Tyvärr så ska hon ju jobba hos oss på fredagar... Urk....

Jenny sa...

Kan bara säga.. vissa är INTE födda chefer, tvärtom!
 
Ha det godis!
 
Kram Jenny