tisdag 7 mars 2006

Kommunikationssvårigheter...

Är rätt förkyld. Tog lite Nezeril i morses, men eftersom Christoffer är förkyld han med, tog jag inte med nässprayen. Tänkte att han kanske behövde den på morgonen. Får nog skaffa en till.

I alla fall, framåt förmiddagen började min näsa täppas igen.

Så var det dags att hjälpa alla upp till middagen. Jag går in till en dam och säjer:

Det är dags att äta biddag!

Jaså! Men jag ligger så bra här...

Det är ströbbig idag!

Vad sa du??

Stekt ströbbig!!

Jag hör inte...!

Stekt ströbb... FISK!!

Jaha!!

5 kommentarer:

Christine sa...

Nezeril smakar äckligt.
Precis som ögondroppar.
Lennart

Susanne sa...

Ja det e inte lätt..... :)

Sara sa...

hej på dej, hoppas att du mår ba, och inte är så däpp i nädan.
Tråkigt med din barndomsvän, och jag har varit med nåt liknande i somras, fasst han var inte en barndomsvän, men han var pappa, och man blir ARG!!! och det får man bli faktiskt.
Annars ha en bra dag
Kram

Ulricas Spaces sa...

*S* ja så illa det kan bli när man är täppt i näsan. Tur att man kan hitta andra ord som går att säga som förklaring till det ordet man menade.
 
Hoppas med att du mår bättre nu både från förskyldningen o det som hänt din barndomsvän.
 
Många kramar Ulrica

ulf sa...

i min oskuld undrar jag varför du jobbar när du är sjuk? men ang det du skrev om, strömming är en fisk...
hoppas du är bättre, välkommen in i tonårsvärlden o ha de bäst