fredag 17 mars 2006

Mangoraja

Suss ville ha receptet på Mangoraja, som jag skrev som favoritmat i min taggade lista.

Det är mycket enkelt, så här gör man:

 

Åk till en matvaruaffär (jag brukar ta ICA).

Tag en kundkorg alternativt kundvagn och ta med in i butiken.

Gå fram mot charken. Titta efter kalla såser som inte är kylda, alltså inte behöver stå i kyldisken.

Läs på etiketterna tills du hittar Mangoraja, en genomskinlig flaska med gulaktigt innehåll, röd kork och lila etikett.

Lägg den i korgen/vagnen. Lägg i övriga (valfria) varor som kan behövas i hemmet.

Gå fram till kassan. Betala (gärna med kort) och åk/gå hem.

Grilla kycklingen. Koka riset. Häll över Mangorajan. Ät.

 

Smaklig måltid!!

5 kommentarer:

Ulricas Spaces sa...

Det lät ju smarrigt gott o otroligt enkelt, nästan för enkelt *S* Tack för tipset.
 
Kramar Ulrica

Susanne sa...

Jasså.. jaha... Ja men det kanske tom jag klarar av.. :P

Christine sa...

Ibland är det bra med halvfabrikat, eller helfabrikat!!!
/Christine

Fatou sa...

PRECIS den typen av recept jag gillar allra bäst! Tack! Ha en bra vecka med en massa vårsol! Kram!

Dan sa...

Hej!!!
Tack för besöket av min sida.
Klart att man är tjej när man bara är trettio år. Du är ju i dina bästa år.
Hela livet ligger framför dig.
 
Var rädd om dig, spacevännen.
 
// Dan