onsdag 22 mars 2006

Saker jag inte rekommenderar...

Syrran har blivit nostalgisk igen, och skriver om när hon gjorde kullerbytta ner för trappen.

Jag kan bara tillägga att vi är ju släkt jag och min syster. Vi är ganska lika på många saker. Även korkade saker. Till exempel trapp-kullerbyttor.

Jojomen, jag har också gjort det. Jag tror jag var sådär 8-10 år. Jag fick ett infall att testa om man kunde göra en kullerbytta ner för trappen. Det kunde man, fast det var inte så skönt. Rätt otrevligt faktiskt.

I svängen på trappan finns ett fönster, och förut även ett räcke. Det var ju tur att räcket var där, för det for jag in i med dunder och brak, annars hade jag väl fart ut genom fönstret.


En annan korkad grej jag gjort var när jag och några kompisar var ute och traskade, som man gjorde i tonåren.

Man gick mest runt och pratade, satte sej på nån gunga på en lekplats ibland, och satt och småpratade.

Man kunde även sitta på en karusell, det var ju bänkar att sitta på.

Om man heter Tina kan man även komma på den intelligenta idén att ställa sej upp på grejen i mitten på karusellen och be kompisarna putta på karusellen...

De gör man bara en gång, för det gjorde ondare att ramla ner där än att ramla ner för trappen faktiskt.

Det är inget jag rekommenderar att testa.

 

En annan grej som jag inte heller rekommenderar är att om man cyklar, sätt inte händerna i kors på styret, alltså vänster hand på höger hantag och tvärtom. Det är mycket lätt hänt att braka ner i diket och flyga in i nåt träd...

 

Ja, nu har ni ju förklaringar på varför jag och Suss är som vi är...!

3 kommentarer:

Bee sa...

Bara ett bevis på att det är nyttigt med lite bulor å blåmärken....Ni blev ju helt OK båda två....åtminstone om jag får bestämma..å det får jag för jag är myyycket äldre än er...;-)
"I like your style"
Kram på er båda två.../ Bill

Susanne sa...

Ja du... Har oxå testat det där med styret... Det gick inget vidare...
Jag borde ju ha lärt mej efter dina misstag, men jag var väl helt enkelt tvungen att testa själv... :P

Unknown sa...

Jaha! Då förstår jag.=)