måndag 13 mars 2006

Jag har också barndomsminnen!!

Jaha, ska hon bli som sin syster nu, tänker ni! Men faktum är, jag har lite barndomsminnen jag med!

Nu när vi har all denna snö kom jag att tänka på en gång när jag var runt 15 år tror jag.

Jag hade en kompis som bodde 3 km från Vinninga.

Jag var hemma hos henne en dag, men så fick vi för oss att vi skulle gå hem till mej. Vi tyckte det var himla långt att gå (jag hade fått skjuts dit) de där kilometrarna, så vi kom på den briljanta idén att gå över markerna! Det tjänade vi nog halva sträckan på!

Vad vi inte kom på förrän efter ett tag var att vi antagligen kommit fram fortare om vi gått på vägen, för det var inte så himla lätt att pulsa med snö upp till knäna... Men det var ju kortare sträcka!!    

 

När vi gick där och pulsade i snön sa min kompis att

 

jag tror att det är ett dike här nånstans

 

Jag såg inte minsta tillstymmelse till dike, för snön låg som ett jämnt lager. Eftersom vi inte hade nån aning om vart diket var nånstans tog vi oss lite sakta framåt. Inte för att vi hade nån speed i bena innan heller, men vi försökte känna efter lite lätt med fötterna när diket skulle komma.

 

Rätt som det var försvann liksom marken under mina fötter, och jag hade helt plötsligt snö upp till armhålorna! En smärre panik spred sej i min kropp innan jag nån sekund senare får se min kompis med snö till armhålorna hon med! Japp, där var diket!

5 kommentarer:

Christine sa...

Vilken tur..
Ni hittade det.
Hur tog ni er upp?
 
Lennart

Susanne sa...

Hihi!!
Och där fick ni sitta tills det blev vår... Eller??

Linda sa...

Det här fick mig att minnas när jag skulle ta mig hem efter en fest.. Hade lånat syrrans nya skor och hade bråttom hem till sängen och tog en genväg, mindre smart... Dan efter upptäckte jag att jag hade lera upp till knäna och skorna var naturligtvis förstörda! Om det gick så mycket fortare över åkern var väl dessutom tveksamt...
 
Kramiz

ulf sa...

haha, jag bad dem....o min dotter tog hand om sin toalett. jag får ta den stora själv....
men för det mesta så gör dom som jag säger, fast att göra ngt utan att man sagt till om det det händer inte...men det är tonåringar i ett nötskal.

Udden sa...

HAHAHA lika dumt, som när jag, min äldsta bror och min gube, lånade fars  stora bår.. (en motorbåt på 8m typ)
-Här nånstans ska det ligga en grynna, sa bror..
-skrap sa båten..., till svar....
-Åh, fann, grynnan var här! sa han sedan....
- skutteliskyutt sa den tillknycklade propellern...
- Ja, jag visste det skulle vara här nånstans...