onsdag 9 februari 2011

Gary Moore...

I söndags gick en av mina favoriter bort.
Gary Moore.
Lite trist att det stod i tidningarna i söndags, sen inget mer.
Jag gillade inte Michael Jackson, fattade inte all jäkla uppståndelse runt hans död. Ja en och annan låt var väl hyfsat bra, men det spelades ju nästan bara hans låtar i flera veckor.

Gary Moore var en fantastisk artist och gitarrist. Men det står inget om honom, inga låtar spelas... Jag får spela dom själv hemma.
Min absoluta favorit är Over the hills and far away. Köpte en musikvideo i min ungdom med Gary More, den låten var med. jag kunde titta på den gång efter gång. Fattar inte än idag varför den låten berörde mej så.
Tror det var att själva musikvideon hade en story. Eller det irländska stuket som jag tycker så mycket om.

R.I.P.

Inga kommentarer: