måndag 7 februari 2011

En billig försäkring...

Höll mer eller mindre på att köra över en kvinna idag. Vet inte vem som blev mest rädd, hon eller jag.
Jag skulle svänga höger i korsningen och får se en person genom rutan precis när jag kommit runt i korsningen. Hon kom gående framifrån och ska över korsningen.
Mörka kläder, ingen reflex. Hur sjutton tror dom att man ske se dom egentligen? Det är otroligt att det inte händer mer olyckor egentligen, jag möter ofta folk både gående och på cykel på morgnarna och kvällarna när jag är på väg till eller från jobbet, som rätt som det är bara är där, man fattar inte vart dom kom ifrån.
Precis som alla får gå en skola för att lära sej köra bil, borde alla få en utbildning i hur man ska ta sej fram gående. Det fick vi i skolan minns jag, men det får tydligen inte alla.
Billigaste försäkringen som finns. En liten reflex.

1 kommentar:

Anna sa...

Barnens trafikklubb fanns när jag var liten och den SAKNAS!!!

Själv höll jag på att göra precis samma sak i höstas fast med en cyklist som cyklade ut på övergångsstället...