lördag 5 februari 2011

Bara sport, bara sport...

Ja se där ja! Det var en hyfsad start!
12 rätt på stryket!
Kollade på matchen på TV mellan Newcastle och Arsenal. En klar 2'a för vissa (läs min sambo Morten) men med tanke på nyförvärv och skador tänkte jag att det kan vara värt att gardera lite...
Jag sätter X2.
Efter första halvlek har jag skrivit en småvresig kommentar på Facebook om att jag slösat en gardering. Det står nämligen 0-4. Jag ser att jag har 10 rätt och Morten 9 rätt i halvleken. Det är INTE bra att ha så många rätt i halvlek. Det plingar alltid iväg sen.
Jag fixar middag till mej, Angelica och Nicklas för Morten är på jobbet. Potatisgratäng, snitzel och bernaisesås.
När jag kommer tillbaka står den 1-4.
Oj oj oj. Resten av matchen går inte att beskriva i ord. Jag försöker referera matchen till Morten, men han hinner knappt med i svängarna.

Tina 17:04: Tina 10 rätt i halvlek. Morten 9 rätt! :-)
Morten: 17:13: Oj då, nästan lite väl bra! ;-)
Tina 17:32: Ja för många rätt i halvlek bådar inte gott...
Morten: 17:37: Just det!
Tina 17:42: TV matchen är kanon! Arsenal ledde med 4-0. Nu har Newcastle gjort 2 mål,  plus ett bortdömt offsidemål! Jag vill ha ett kryss!
Morten 17:43: Oj! 2-4 alltså!:-)
Tina 17:44: Straff! 3-4! Jävla
Tina17:47: Skickad lite snabbt! Blev lite ivrig! Jävlar vad spännande det är!
Tina17:48: Helt jävla otroligt! 4-4!
Morten 17:49: Bra spurt av Newcastle!
Tina 17:49: Du är körd! Jag äger!
Morten: 17:50: Ja, helt osannolikt!
Morten 17:50: Leder du?
Tina 17:51: Jisses jag bara skrek vid sista målet! Nu får dom inte göra fler mål. 5 min tillägg!
Tina 17:52: Vet inte vem som leder. Nu sköt dom utanför. Jisses. Dom är ju otroliga. Jag dör snart...
Morten 17:53: ok
Tina 17:58: Matchen är slut! 4-4! Helt otroligt match! Trodde jag offrat en halvgardering, men det hade jag inte! Det är massor med mål i alla matcher.
Morten 18:02: Grattis! :-)
Tina 18:07: Vi har 12 rätt båda två! Utdelning 58:-. Sen vet jag inte om det blir mer tack vare garderingar.
Morten 18:08: Oj! Bra Vilken match missade du?
Tina 18:10: Hade spikat 1 på Portsmouth. Det blev X.
Morten 18:14: Synd
Tina 18:15: Ja 13 rätt hade varit en bra start!

En 13 rätt hade suttit fint, men 12 är jag nöjd med! Synd att Morten fick samma poäng...

3 kommentarer:

Gunilla sa...

OJOJ vilken rafflande match,,,,grattis !!

513andersson sa...

Grattis, hörru.. =)
Det var väl synd att inte jag spelar på stryktipset, då hade man ju kunnat fråga dig om råd. ;)
Är du lika grym på V75?

Tina Högman sa...

V75... Neee vad det gäller hästar tycker jag om att rida på ryggen på dom, inte sitta i en sulkyoch bara se bakändan. Skulle vara för Harry då, men då går jag hellre till den där som är på krogen du vet...
Stryktipset handlar mycket om att läsa. Typ tabeller och vad andra tror... Funkar utmärkt! Skulle inte klara mej annars för jag är inte så hmla insatt i alla lagen.
Jag är dessutom en tävlingsmänniska! Älskar att tävla, vill inte förlora, men jag vill påpeka att jag INTE är en dålig förlorare!