fredag 9 juni 2006

Vart tog den vägen??

Igår kväll kollade vi på 24. Vi hade krypit ner i sängen och tittade. Mycket bekvämt.

Plötsligt flyger Richy upp ur sängen med ett vrål, studsar ur och står som paralyserad på golvet vid fotänden.

 

Jag hoppar till smått förskräckt... vad i jössenamn???

 

-Det var nåt som för över ansiktet på mej!

 

Jag ser inget. Jag illblegar där Richy tittar, men ser inget.

Men nu!! Det flög nåt där!

 

Richy får tag i sina shorts som han strategiskt placerat på golvet för att slippa tänka så mycket på morgonen, och han kan sova lite längre om man inte måste leta efter ett par byxor. Han sliter upp dem och slår efter...vad det nu var.

 

Jag gapskrattar! (på behörigt avstånd från...saken...)

Richy slänger med shortsen mot mej. Jag får panik för jag tror att saken är i shortsen, så jag illvrålar och drar täcket över huvudet så fort jag kan.

Den är ju inte där, så jag kommer fram igen.

 

Richy ska upp i sängen igen, han kliver upp graciöst som en... älg... eller nåt.... Ifall nu flygsaken är på golvet nånstans. Det vore ju illa om man skulle trampa på den.

 

Vi vet ännu inte var den otäcka prylen är nånstans. Den kanske satt i shortsen...

3 kommentarer:

Bee sa...

får man gissa på Nattfjäril..?
om det inte var en Fladdermus...:-)
Kram

Susanne sa...

Det va nog en vampyr... Eller också en liten oskyldig fluga... :P

Unknown sa...

Hahahahahaha ser hela senariot framför mig =)
 
Du det var säkert en spindel.... ngt som karlar brukar vara rädda för =)
 
/ Annica