lördag 17 juni 2006

Tex mex och angina...

Nu har jag flyttat ner i TV rummet. Det blev kyligtdär ute. Jag har hunnit med några bärs. Tina är liiiite lullig...

Men allt är så trevligt och gemytligttycker jag. Jag har gjort rent akvariet. Detär rätt tråkigt. Antingen skamanlyssna på bra musik eller också druckit ett par öl. Minst fyra.

 

Nu pratar Richy med hans bror. De diskuterade vår nya TV. Vi kollar på VM. Jag vet inte riktigt vad jag tittar på faktiskt. Det står MEX - ANG i rutan. Tex mex är det nog inte. Mexiko verkar logiskt. Ang vetefan... Jag är bara uska,pratar vi ang pratar vi angina. Det betyder kärlkramp. Det verkar inte som de somlubbar runt i  TV rutan har det. Man mår inta så bra då. Jag misstänker att det betyder Angola eller nåt.

 

Ja just detjag skulleju berätta om Richy och hans brorsa. De babblar som fan i telefonen. Stefan slutar ALDRIG prata. Han är värre än mmej. Mej OCH Suss IHOP!! Då pratar manrättmycket...

I alla fall så berättade Richy om vår nya TV. Så skulle Richy förklara om hur den funkade. Nu ska du få se sa han.

Hur fan ska han visa hur våran TV funkar när Stefan bor typ 40 mil härifrån eller??

Han talade i alla fall om alla olika bildinställningar som widescreen, superbred movie expand och enmassa siffror. Så kom det. 4:3. JISSES vad dumt det såg ut!!

Så här korkat:

Bilden sänds i widescreen. Killarna fråm tex mex och angina var normal långa. Ett exempel på 180 cm lång kille.

Richy byter till 4:3. Det blir en svarty rand på var sida om TV rutan. Och snubbarna blis skitlånga!! Killen jag tog som exempel som var 180 han blev tamej fan 230!! Såg ju aslöjligt ut!!

Jag började gapskratta, för så där kan manm ju inte se ut.

 

De är så konstiga. Richy Stod och pratade i telefon och pissade samtidigt. Nu snackar vi SIMULTANFÖRMÅGA!!

Han pratar fortfrarande med sinm broder. Så säjer Richy: Vad fan...pissar du??

En till med simultanförmåga.

Det krävdes koncentration att skriva det. Och två gånger dessutom!!

 

Nä nu ska jag ochså pissa tror jag. Vi ses!!

Det är konstigt med öl. Man springer på dass stup i ett. Annars är det teevligt med öl.

 

Förresten så måste jag kolla i Ikea katalogen. Vi måste ha lite hyllor här till TV runmmet.

5 kommentarer:

Unknown sa...

Hoppas att du inte har ont i håret idag!!
Sköt om er och njut av en fin sommardag
Vicke

Susanne sa...

killar med simultanförmåga? trodde inte de fanns.... ;)
hoppas du inte har skallebank idag...

Bee sa...

Funderar lite...Ska det va förbjudet med bloggande vid
omykterhet..? Eller ska det va obligatoriskt..?
Kul å läsa iaf..men svåårt ibland..fast du lyckades ju rätt bra ..å med svåra ord oxå..Grattis!
Har läst andra onyktra bloggar så har lite å jämföra med..Obs! inga namn..;-)
Kram på dig

Christine sa...

Du skriver dina bästa bloggar när du är lite "lullig"..
Lennart

Unknown sa...

Killar och tvapparater... Eller ja, vilka apparater som helst som drivs med el eller benisn. Vad är det som är så roligt? Kul att läsa en blogg med så snabba vändningar i samtalsämne ;)