fredag 2 juni 2006

Lååååångsaaaaaamt eller??

Jag kikade in på http://www.alkoholkommitten.se för det är ju ett jäkla tjöt om det på TV'n.

Sen kollade jag http://www.festmetoden.se och hittade ett test där man fick se hur mycket man kunde dricka i timmen för att vara på topp.

 

Jag tänkte mej en kväll som börjar klockan 19, sen vill man ju hålla igång till 2 eller nåt. Jag fick svaret att jag kan dricka 27 cl starköl i timmen!

 

27!! Det är ju inte ens en liten burk! Jag brukar dricka Millennium 50 cl. Det blir ju en halv sån i timmen!

 

Hur ska man göra då?

Ska jag dricka ölen jäääättttteeeellllåååååångsaaaamt? Men då blir den ju avslagen!

Ska jag dricka som vanligt och sen ställa klockan på varje hel timme när jag kan ta nästa halva ölburk?

Jaaa..... inte vet jag. Verkar ju som om det blir en konstig fest om alla ska kolla på klockan hela tiden för att veta när man ska dricka. Avancerat värre.

4 kommentarer:

Bee sa...

Mmm...snart kommer det ölburkar med inbyggd timer...
i ditt fall stängs burken efter 27 cl...å öppnas efter 1 timma :-)
Va kul att ditt test sa samma...Då kramas vi väl då...säg inget till Richy ;-)
Bill

Unknown sa...

Skulle vara en rolig syn o se dig sitta och vänta på att få dricka!!
Ha en lugn o skön kväll nu
Vicke

Christine sa...

Man kan kanske dela med någon som har ungefär samma "dos".
Nytt samtalsämne på krogen och på fester...Skaffa nya vänner som matchar din egen konsumtion.....
/Christine

Susanne sa...

Ja du och jag kan ju dela då...
Jag får tydligen dricka 26 cl i timman....