torsdag 15 juni 2006

Sing me a song...

Tack för alla fina ord!! De värmde!

 

Läget idag var oförändrat. Sen fick hon ont och fick en morfintablett. Efter ett tag blev hon förvirrad och fruktansvärt trött. Jag satt stunder hos henne. Vi har väl egentligen inte tid till det, men ibland är det läge att strunta i tvätten och sånt...

Framåt eftermiddagen piggnade hon till.

 

Vi ett tillfälle tittar hon upp på mej och säjer:

-Ni är så snälla och tar hand om mej så bra!

 

Efter ett tag säjer hon:

-Krama alla goa människor från mej!

 

Sen:

-Tack för allt ni gjort för mej!

 

Jag tror hon säjer farväl nu. Jag tror hon går bort innan helgen är slut.

 

 

När jag var sjuk och stod inför en operation de inte kunde garantera att jag skulle överleva, skrev jag upp allt precis hur jag ville ha det på min begravning. Trots att alla sa till mej att jag skulle inte tänka så, jag skulle tro att allt skulle gå bra och så vidare, var jag TVUNGEN att göra detta. För min egen skull. För att jag skulle må bra. För att jag skulle veta att jag inte lämnade en massa obesvarade frågor till min familj.

Det finns en låt som jag har en speciell känsla för. Den berör mej med sin text.

Den heter

 

Sing Me A Song och spelas av en norsk grupp som heter Return

 

Den ska spelas på min begravning har jag bestämt.

5 kommentarer:

Bee sa...

Säger inget...ord är överflödiga...tänker på dig Tina..

Udden sa...

Tänker på dej, vännen! Ja, jag har ju en annan del av sorgearbetet inom mitt yrke... Behöver aldrig ta det här tunga som du får uppleva. Däremot får jag ofta lyssna på de anhöriga, efteråt.. Vad svarar man? Vad kan jag svara som hjälprt? Säger jag rätt? När är det bättre att bara finnas, lyssna och inte säga något?
Hoppas hon får somna utan smärta och att du slipper vara med, om du vill ha det så. Ska tänka på er i helgen!
Och när det gäller husaffärer: USCH!

Tina sa...

Udden: Fast det är ju det jag vill... vara hos henne!

Udden sa...

Tänker på er

Susanne sa...

Ja vad ska man säga???
En riktigt go KRAM får du i alla fall!!
 
Och föresten.. Låten är Underbar!! Har alltid gillat den... Kanske är du som påverkat mej?? ;)