tisdag 27 juni 2006

Chr---------a

Vi var hos Richys syster idag. Hon fyllde 26 i söndags, men vi kunde inte komma då, så vi var där idag istället. Hon bjöd på tacos!
Jag sa:
Jag var på polisstationen idag! Det var dyrt, 1600 spänn!
Hon svarar:
VA!? Vad har du gjort?? Kört för fort eller??
Hmpff... fattar inte alls varför det var det första hon tänkte på... Fast ärligt talat är det nog lite logiskt. Faktiskt... Fast det behöver vi ju inte prata så högt om.
Nä jag skaffade faktiskt fyra nya pass idag! Barnen har ju inga alls. Mitt gick ut i februari. Richys går ut 2011, men det har han tappat bort. Vi har letat som idioter överallt. Finns inte nånstans.
Jag hade inte krympt nåt, jag var fortfarande 168 cm. Angelica ville inte mäta sej, men tillslut gjorde hon det. Hon var 160 och tyckte det var alldeles för lite. Inte blev hon gladare när jag sa att jag växt 2 cm sen jag var 13... Jag var en lång tonåring.
Ja hon kanske kommer upp i syrrans längd...!
Christoffer var 153. Richy vägrade mäta sej. Jag sa att man krymper faktiskt när man blir äldre, för kotorna går ihop, fast det hade han inte, försäkrade han.
Sen skulle man skriva sin namnteckning. Det är ju liksom datoriserat, så man fick lägga ett papper över nån display så det gick över direkt till datorn.
Min namnteckning blev mycket konstig. Chr stod det, sen var det ett långt streck, sen ett a. Efternamnet var riktigt. Jag tryckte väl för dåligt, fast jag fattar inte hur "istin" kunde bli ett långt streck.

Jag har önskat mej en sån här när jag fyller 40:



 Den här har jag nu. Det är min stolthet.

3 kommentarer:

Udden sa...

Är den alltid så blank??????// ägaren till en opolerad volvo...

Susanne sa...

*harklar mej högt*
Ursäkta mej.. men vad i h*****e menar du med "kanske kommer upp i syrrans längd"?? Va?? Skulle det va nått påhopp eller?? Bara för att jag inte är lång som en flaggstång... *räcker ut tungan åt dej*
 
Och du.. Den där bilen lär du inte få av mej i alla fall.. Inte nu när du e så elak... ;)

Elle sa...

Hej ! ivärmen ... jaDu  jag önskar mej nog en sådan också ... men jag får vänta tills iapril nästa år på min födelsedag ... men då Du!!  Ha det gott kram, Elle