onsdag 21 juni 2006

Varför har man aldrig nåt att ha på sej??

På fredag är det bröllop då. Richy fick ju sina nya byxor. Jag var hos frissan idag och tog ett varv på stan efter. Suss skulle komma efter sitt jobb och vara lite smakråd men jag hade ju en dryg timme att kolla själv så jag sprang ett varv i alla butiker och kollade läget lite.

När Suss kommit blev det samma repa igen då.

Jag hade hittat en kjol på B.Young. Jag kunde inte riktigt bestämma mej så jag lät det vara. Suss tyckte definitivt att jag skulle köpa den.

Vi tog bilen till Framnäs där KappAhl och Rydéns ligger men jag hittade inget där heller. Ja om man bortser från klänningen för 800:- men den vågade jag inte köpa...

Suss skulle in på ICA butiken där, men jag åkte hem.

På vägen genom stan kom jag fram till att jag skulle nog kolla in den där kjolen i alla fall, så jag åker tillbaks till den B.Young.

Det slutar med att jag köper den, och ett matchande linne i rött. Tänkte inte ha linnet på bröllopet men ifall jag inte hittar nåt annat så...

När jag kom hem kom jag på att jag har ju en blus i nån liknande röd och jag testade det. Blev ju kanon!!

Nu ska jag bara ha tag i nån kofta eller nåt. Det ska ju inte bli så bra väder.

2 kommentarer:

Susanne sa...

Ja det är tur du har mej som smakråd.. :)
Ha en kul midsommar!!!!

Udden sa...

Jag har oxå tänkt på det där, med att vi aldrig har några kläder...
Oftast är garderob..erna fyllda till bredden, ändå finns inget att ha på sig!
Kul att du fastnade för  kjolen! Synd bara att den inte var gratis! De vet att ta betalt!
 
Ha en fortsatt trevlig midsommarhelg! // Uddis