söndag 18 juni 2006

Fnissmajor...

I morses körde jag Angelica alias Fnissmajan och hennes kompis Fnissmajan 2 till ett musikläger. De ska vara borta till torsdag.

Det är 6,5 mil dit tror jag. När vi närmade oss började det fnissas väldans i baksätet. Det pratades gamla minnen från tidigare läger. De har varit där fler gånger som ni förstår. Tydligen är lägret (som består av närmare 100 barn varav större delen är tjejer) poppis bland grannskapets pojkar.

Förra gången hade visst en kille spelat fotboll med sina småsyskon, iklädd ett par slappa gympabrallor och en ännu slappare T-shirt. När Angelica och ett antal tjejer kommer ut piper den stackars killen in men kommer ut en stund senare I NYA HIPPA KLÄDER!!

 

Jag hjälpte bära in väskor och dylikt, men jag hann knappt ställa ner väskan förrän Angelica säjer

 

-Du kan gå nu då.

 

Jaha. Det sved i en stackars mammas hjärta... Fast jag fick en hejdåkram. Det får man väl vara glad för antar jag!

 

När jag har kört ungefär en mil ringer min mobil.

-Hej mamma det är Angelica, jag har glömt min plånbok i bilen...!

Ja det var ju bara att vända då...

4 kommentarer:

Susanne sa...

Fnissmajjor.. Ja men det kan inte vara så att din dotter e släkt med dej på nått sätt??? ;)

Bee sa...

Förstår grabben i gympakläderna..man måste ju va cool
när det kommer en massa fina tjejer..;-)
"du kan gå nu då"..Hihihi...finns nog inget mer pinsamt
än en mamma/pappa som är på "fel plats"

Unknown sa...

Fast var ju tur att hon kom på att hon hade glömt plånboken när du bara hade hunnit köra en mil :D

Unknown sa...

Ja visst hade man skoj på den goda tiden hehehe.
 
Stackars kille det måste ju vart jätte pinsamt.... men om ngr år så bryr de sig inte =)
 
Ta bara de som kan klä sig i randigt å rutigt ihop.... å vilka e det som gör det joo karlarna....
 
Tur att hon kom på plånboken efter 1 mil så det ej var 6.5 mil =)
 
Du Suss hon e ju inte bara släkt med Tina utan även med dig=) Undra vem hon brås på :P
 
Ha en bra kväll Tina!
 
Kram Annica