söndag 25 juni 2006

Hjärnsläpp...

Jag har åkt på varenda storhelg i år. Typiskt.

Jag var ledig på midsommarafton, men midsommardagen skulle jag jobba delad tur (7:00-13:30 och 17:00-21:30). Jag lyckades faktiskt få kompledigt första halvan av dagen. Jag ville gärna jobba kvällen, det ger ju trots allt lite pengar... Eftersom jag jobbade pingsten också blir det nästan 3000:- extra! Ja sen drar de ju skatten med, så det försvinner ju en hel del, men lite extra inför semestern är ju inte helt fel!

 

Richy och två kompisar var på puben iklädda Sverigetröjor och var laddade som fan igår. Jag var lite deppig att jag skulle jobba det hade ju varit kul att kunna varit med. Men som sagt... en annan tjänade ju lite pengar. Medans övriga gjorde slut på dem...

Nu känns det ju som om det kunde kvittat, TV'n stod på så jag såg delar. Bland annat straffen.

 

I morses var jag helt nollställd. Jag vaknade 5:45. Jag fattade inte varför. I min hjärna utspelar sej följande monolog:

 

Vem är det som pratar?

 

Ja men vad fan... vad är det som låter?

 

Jaha...han snarkar. Men vem fan pratar?

 

Åh. Klockradion.

 

Eeeh...va?? Shit, ska jag jobba?

 

Nä.

 

Jo.

 

Vad ska jag göra nu?

 

Stäng av den jäkla radion. Men vilken knapp?

 

(Nu harjag öppnat ögonen ordentligt och tittar noga och länge på klockradion för jag fattar inte vilken knapp jag ska trycka på)

 

Den stora. Det måste vara den stora. Eller?? Jo.

 

Ja det blev tyst. Skönt. Nu kan jag sova 9 minuter till...

 

Kanske hjärnan är påkopplad till nästa gång.

 

Varför jag var så trött?? Jag fick ju aldrig sova!!

Kollade på TV till 23:50. Gick och la mej.

Tjugo över tolv ringer telefonen. Christoffer sover hos en kompis, men han kan inte sova och blir ledsen. Vill komma hem.

En halvtimme senare kommer han hem. Jag tröstar lite. Han ligger en stund hos mej. Jag har vaknat till ordentligt nu.

Blir trött igen. Somnar.

Vaknar vid halv två av Richy och kompisarna som ska sova över.

Somnar igen. Vaknar av att Richy snarkar. Somnar igen. Vaknar. Somnar. Klockradion...

4 kommentarer:

Susanne sa...

Sovit gott inatt???

Bee sa...

Hoppas du fick sova på jobbet...;-)
Kram

Christine sa...

Lägg en hammare jämte klockradion så behöver du inte leta efter knappen.
Det är bara att drämma till så tystnar den.
Sömn är viktigt.
Lennart

Udden sa...

Som gjort för en bra dag....