måndag 5 juni 2006

Nu byter vi tillbaka..

I naturen ut vi gå jopphejdi jopphejda.

Jojomensan idag har vi varit ute i naturen. Ungefär. Jag, Richy och två killar till var på området där vår nya motorstadion ska ligga. Ja förresten  SKA ligga... den ligger ju redan där. Ljudvallarna och knattecrossbanan byggs just nu.

Vi var ute och markerade vart endurospåret ska gå.

Det är tydligen nåt hela motorsport Sverige pratar om! Lilla Lidköping ska få en motorstadion!

Vi är jätteglada! Vi har ju tjatat om en crossbana i ganska många år och vi får en hel motorstadio!

 

Grillat är gott. På vägen hem stannade vi till på ICA och handlade lite. Vi blev sugna på att grilla. En annan har ju jobbat hela pingsten (oj vad rik jag kommer att bli, 81:- extra i timmen för det är storhelg, så vansinnigt bra vi som jobbar inom vården har det).

Nu blev det grilla och jag är inne på andra ölen. Jag satt i solstolen och solade. Det är lagom varmt. Man kan sitta i solen utan att storkna. Jag hatar att sola när det är för varmt. På somrarna sitter jag mest under parasollet.

 

Richy satt under parasollet med laptopen. Han pratar i telefon så jag snodde datorn men det börjar bli kyligt här i skuggan, jag har ju bara bikini på mej och dessutom står min öl bakom solstolen där Richy satte sej med min Illusterad Vetenskap.

Jag tror jag ska byta tillbaka.

5 kommentarer:

Susanne sa...

Men du tar det väl lungt med ölen??? ;)
 
Ja ujujuj vad vi kommer bli rika... Ehhh... ja...

Bee sa...

Vad kallade du det...?? Solen..? Är det ni som snott den nu..?  Den hade jag ju bokat hela sommaren ju...aja..bara jag får den v.26 när jag ska ut å åka så...
Nu blinkar det en stjärna igen på msn...har ju varit knäppknasigt på måmga olika sätt...har fortf. inget "messplong"
Kramar
Bill

Udden sa...

WAOUW! Vilken rik knöse, jag är bekant med! Är du med på en sån där tätast i världen lista??? Ja, jag har inte mycket mer ob själv i helgen, så jag sa att jag ska vara ledig... Attan, nu blev jag ju fattig istället!

Unknown sa...

Då får jag väl säga grattis till er nya bana!!
Sköt om er och ha en fin kväll
Vicke

Dan sa...

Hej!
 
Klart du är tjej!
Man är inte äldre än man gör sej! (sig)
 
Snart är jag en riktigt gammal gubbe,
men känsomässigt känner jag mig som en 30-årig snubbe.
 
Tack för titten av min sida.
Om mina hästar vinner ikväll skall jag ut i världen vida.
 
Då skall det spelas poker.
Jag kommer att vara turneringarnas joker.
 
Om de inte springer som jag vill,
får jag väl stanna i vårt underbara Lidköping ett tag till.
 
Ta det lugnt när du din öl vill dricka,
den kan ju ge dig en väldig hicka.
 
Välkommen tillbaka när du vill,
nästa gång kanske jag bjuder på "nubbe" och sill.
 
Ett visdomsordspråk att ta med dig i livet skall du få.
 
Lär dig livets svåra gåta,
älska, glömma och förlåta.
 
Var rädd om dig/er
 
 
// Dan