måndag 19 juni 2006

Längden är ju samma...

Imorses klockan 5 hade hon gått bort, min lilla tant. Jag var inte med, men hennes anhöriga hann dit i tid. Jag kunde säja farväl till henne. Jag strök med handen över hennes kind. Jag kände att tårarna kom. Tyvärr var det bara att börja jobba igen... Men det är det jobbet jag har. Titt som tätt dör någon. Ändå måste jobbet gå vidare även om det känns tungt.

När man har mitt yrke vet man att alla dör förr eller senare, det är livets gång, det är mitt jobb. Man försöker att inte fästa sej för mycket, men daen dagen man inte känner nåt när nån går bort, ska man slute jobba inom vården.

Vid frukosten tände vi ett ljus för henne.

Vid 11 kom begravningantrepenören och hämtade henne.

 





 

Vilka problem man kan ha. Precis som ett fruntimmer!!

Vi ska på bröllop på midsommar. Richy skulle ha ett par nya byxor.

Vi åker till Rydéns och vimsar runt. Hittar inget snyggt. Åker till en annan butik.

Hittar ett par i ljus kahkigrönt. Richy provar. Alldeles för långa. Min man är rätt kort...

Jag inser att det funkar inte att köpa byxor i en H&M butik. De har samma längd på byxorna. Passar inte på en som inte är normallång...

Prövar Dressmann. Jojomen, hittar ett par snygga byxor i ett tunt, lätt beige tyg. Testar ett par 34/30. Sitter inte bra om midjan. Prövar ett par 36/30. Oj då. Lite bättre, men problemet är vissa delar i de mittre regionerna. DET SYNS. Richy försöker på alla sätt att fixa till det. Dra ner byxorna lite. Dra upp dom lite. Nä. Inget funkar.

-Du får ha ett par boxer under då, de sitter ju lite tajtare och håller ihop paketet lite bättre föreslår jag. (Han HATAR boxer)

-Ja men jag har ju inga boxer!

-Nä men då köper vi väl ett par då!

Nä. Det gick inte hem heller.

Vi hittar ett par andra byxor i beige. Richy testar ett par 34/30 (hoppas....det kan ju gå) kommer ut ur provhytten och ser ut som... ja det ska jag inte säja för folk kan ta illa upp, men en del av dom har exremt tajta byxor...

Nä. En storlek större då. Japp!! Perfekt!!

 

-Vad konstigt, du hade 32/30 när vi träffades!

-Ja men längden är ju i alla fall samma!

3 kommentarer:

Unknown sa...

Skönt att du fick säga hejdå på ditt vis iaf.Ja det e livets gång å vi ser till att de får det så bra som möjligt.
 
 
 
Har en man som hade 32/34 när vi träffades men ...hmmm nu har han 36/34... e det vi som matar dem lr :P
 
Ha en bra dag!
 
Kram Annica

Susanne sa...

haha! Som min gubbe då! Växer på bredden!! :p

Christine sa...

Boxer är sexigt..
L