onsdag 1 februari 2006

Varför kvinnor kallas det svaga könet...

Jag tänkte igår att jag skulle plantera om en av de stora växterna i TV-rummet. Släpade fram blomjord och en större kruka.

När jag hade fått i blomman med jord och allt skulle jag lyfta upp den på bordet. Det gick inte att ha den där först, för jag var tvungen att använda bordet som stöd, men nu skulle jag lyfta upp den tänkte jag, tog tag i den och...ufffff... Det gick inte.....hmpffffff..... Nää. Omöjligt. Jag har nu insett min begränsning.

 

Det går ju inte att lyfta den här dumma krukan!! säjer jag irriterat.   

 

Jag fortsatte med att lägga på småstenar i krukan. Det har jag i alla krukorna, tycker det blir snyggt.

 

Richy säjer:

Tror du det blir lättare nu eller??

 

Nä, men jag tänkte du skulle bära ner den...! (fattade han inte det...??)

 

Nu fick jag inspiration och planterade om alla blommorna i vardagsrummet också, så det har jag pysslat med hela förmiddagen idag! När jag ändå höll på, putsade jag fönstrena i vardagsrummet också.

Men som köket såg ut sen... Jisses! Jord och småsten överallt! Ja det var ju bara att ta fram dammsugaren. Sen fick jag ställa mej i duschen.

4 kommentarer:

Susanne sa...

Jag har oxå planterat om blommor idag!!! Intressant upplysning va??? :)
Fast mina krukor e inte så tunga... Eller oxå e jag ENORMT stark!!!
Tror på det sistnämnda.... :P

ulf sa...

planterar du om mina oxå?

Christine sa...

Tänkte sagt att män har sitt i armarna och inget i huvudet...
Kvinnor kanske inte är så starka i armarna men de har "allt" i huvudet...
Fast så läste jag din systers kommentar..
Kan ju hoppas på att hon inte läser här igen..
Ok skynket under akvariet...
Lennart (inget i armarna och inget i..........)

Udden sa...

hmmm.. inte konstigt att vi andra har ångest... och nu förstår jag varför blommor här hemma ser lite halvvissna ut.... ska man byta jord och trixa??