fredag 17 februari 2006

MYCKET mystiskt...

Tog en extra promenad till jobbet förut. Jag satt och i stort sett väntade på att klockan skulle bli tjugo i fyra. Klockan halv fyra tänkte jag att jag tar och går nu, så går jag en liten extra sväng.

Sagt och gjort, jag gick till den grusade gång/cykelvägen bakom huset, följde vägen genom skogen (ok då, det kanske inte är en skog då, snarare en större dunge med glesa trän) mot skolan.

Jag tyckte det var lite dumt för det var inte plogat eller ens upptrampat, så där gick jag och pulsade i snön. Sen började jag undra varför gatlyktorna var så långt bort. Det kanske kunde bero på att jag inte gick på vägen...

Jag förflyttade mej lite diskret närmare lyktorna och HOPPSAN HEJSAN vad lätt det gick att gå då, när man gick på vägen. Så utomordentligt fånigt...

 

På jobbet lyckades jag med konststycket att se Sveriges två straffmål i damhockeyn!

 

När jag gick hem (på den vanliga vägen) hörde jag ett mystiskt ljud. Det lät FLOPP FLOPP FLOPP FLOPP.

Jag vänder mej om, men ser inget. Fortsätter gå. Ljudet liksom förföljer mej, FLOPP FLOPP FLOPP... Mycket mystiskt. Jag ser fortfarande inget, vart ljudet kommer ifrån.

Jag börjar titta uppåt, man vet ju aldrig, ett UFOkanske?? Det skulle ju vara nåt att få se. Men inget uppåt heller. Och fortfarande inget bakom mej.

Ljudet blir högre och högre. Precis när jag svänger in på min gata, hör jag VÄLDIGT tydligt FLOPP FLOPP FLOPP!! Och NU ser jag!!

Det är en bil som fått punka och bogseras av en annan bil! FLOPP FLOPP FLOPP FLOPP! Jag måste erkänna att jag blev lite besviken...!

 

2 kommentarer:

Susanne sa...

Jamen vem vet.. Kanske den fått punka efter att ha krockat med ett UFO???
Tänk på den du!!!
 
SNART E DET PARTYYYY!!!!
OOOUUUIIIIIIIII!!!!!!!

Ulricas Spaces sa...

Ha ha ha ha synd man inte var en liten fluga då som kunde ha fått sett hur du betedde dig när du kollade dig omkring hela tiden men inte såg något.
 
Ja man får ju sig en tankeställarte oxå o tror att någon driver med en.
 
Kramar Ulrica