onsdag 15 februari 2006

Hå hej med farbror Frej...

På lördag är det party, och som vanligt har man inget att ha på sej, trots att garderoben är full... men det är bara gamla och tråkiga kläder. Lite nytt har man, men på lördag ska det DANSAS så det går inte att ha långärmat. Ett av mina favoritutegångskläder är en kortärmad blus i limegrönt. Känns lite somrigt.

 

Jag tog en repa på stan. Provade säkert 15 topar. Inget passade. Tillslut provade jag en top i nåt typ rött, färgen kändes lite fel, jag trivs inte i så starka färger men modellen var snygg, den satt bra... Bara ett fel: ärmarna! De var i meschtyg och slutade precis över armbågarna.

Mycket konstigt. Antingen är det ju kortärmat, eller långärmat eller trekvartsärm som slutar mitt på underarmen. Detta var inget av det. Men det var halva reapriset, så jag betalade 49 spänn. Jag tänkte att det är inte hela världen om jag aldrig tar på mej den...

Ringde syrran, tänkte att har jag tur slutar hon jobbet snart, så kan hon ta vägen förbi mej och säja vad hon tycker. Givetvis började hon precis jobba...

Jag förklarade hur den såg ut och att jag funderade på att ta av lite på ärmen.

Det var ju inte lätt för henne och råda mej till nåt, så vi la på.

 

Jag skickade ett MMS på topen. Sen skrev jag:

Hur kan de göra såna här konstiga ärmar?

 

Svaret blev:

Hmm...ja det ser ju lite...eeh..tantigt ut. Blir nog bra om du kortar av ärmen.

 

Mitt svar:

LITE tantigt? Det ser ju inte klokt ut!

 

Ja det slutade med att jag klippte av 1,5 decimeter av ärmen. Nu blev det faktiskt jättebra, så till och med färgen kändes OK!!

Nu var det ju bara det att jag inte har nåt halsband i de färgerna.

Jag snodde ihop nåt som liknar...eeh...en blomma tror jag, med lite silvertråd, tillsammans med lite röda pärlor och hängde det i en smyckeswire. Gjorde matchande örhängen till. Kände mej lite som...

Hå hej med farbror Frej,
Hej alla barn nu är det barnprogram,
titta nu här vad farbror frej tar fram:
En liten rulle och nu ska ni höra,
vad man med en liten rulle kan göra:
Sätt den i rumpan och tuta och kör,
så har vi gjort oss ett avgasrör.


 


6 kommentarer:

Anita sa...

Woow.. en sådan sax skulle min mamma ha, hon brukar öppna garderoben...köra in huvudet...sen kommer det ett gäng konstiga ord...o sedan kommer en inte allt för nöjd mamma ut ur garderoben... Kan inte du berätta för mig var man hittar sådana saxar...så att jag slipper blunda med öronen!!?

Christine sa...

Ok Alltid någon som har det värre eller längre att åka.
Men man blir troligtvis lika sur..
Så naturligtvis gjorde jag om tabben idag med.
Åkte inte hem utan till sötisfruns jobb och hämtade hennes Icakort..
Kunde inte göra det igår..
Då hade inte blommorna blivit en lika bra överaskning..
 
Men nytt minne till hjärnan skulle behövas..
Lennart

Christine sa...

Jaha Så jag vann då?.
Vilket bara bevisar att jag är mer senil än alla andra....
Och det är ju bra...??? ÖÖÖhhh
 
Lennart

Unknown sa...

Vad duktigt att göra egna smycken! Kanske borde lära mig nått sånnt nu när jag har så mycket tid över.

Susanne sa...

Ja men jag skrev ju tillbaka att jag inte hade velat såra dej.. Men de såg ju jättefåniga ut!!
Tur att du fick ordning på dom tillslut, så man slipper skämmas för dej!!
;)

Udden sa...

Nu är det du som är dutti!!
Tänk vilka kvinnor, vi är!!! Vi kan både måla, göra smycken och handla! *ler*
 
Hoppas ni får en alldeles... skitkul helg!!!