fredag 3 februari 2006

Morsor på....ja, inte stan i alla fall!

Nu har jag fixat och donat lite på min space. JA!! Igen!!

Sen de uppdaterat MSN har de lite nya bakgrunder. Tyvärr blev min sida lite murrig, så jag fick fixa till en färgklick! 

Tyvärr tycker jag att det är ännu trögare sen uppdateringen. Ibland blir man sååå trött på det...

 

Men den där låten jag letade efter ni vet. Den var ju omöjlig att hitta nån länk till på nätet, så jag fick ta min egna version på hårddisken och ladda upp på servern där jag har mina hemsidor och länka via den vägen.

Med andra ord fick jag till slut ut den på bloggen (det är nu ni ska bli lite imponerade)!    

Just nu sitter jag här och lyssnar på Björn Rosenström. En ENORM kontrast kan jag säja!!

 

Ja jisses, tänk när jag och Suss var på Almesåsen när han var där (Björn alltså)! Det var regnigt och lerigt. För er som inte vet vad Almesåsen är, kan jag tala om att det är ett UTE ställe. Med betoning på ute alltså.

Vi kände oss som morsor på...ja kanske inte stan då, eftersom detta ligger mitt ute i bushen, men nåt i den stilen. Vi var bland de äldre där. Fast jag vill bara inflika lite här att vi fick visa leg båda två när vi skulle in i öl-tältet...

Där gick små fjortisar med sina små linnen och fina stövlar och snygga frisyrer.

Jag och Suss hade tennisskor, jeans, stickad tröja (varmt) och regnjackor med luvan nerdragen i pannan (praktiskt).

 

Jag glömde säja att vi köpte lite fiskar igår! Vi började lite småskaligt, nu när akvariet är nystartat. Köpte 5 Platy och 20 (fast vi fick visst med en extra) Kardinaltetror. Fast det ser fjuttigt ut ändå, med fiskarna.

Nu tänkte vi sänta två veckor, och sen köpa några till. Jag har 6 Kilfläcksrasbora, tänkte köpa ett gäng såna till.

 

Förresten, här är texten till låten! Ifall ni inte hör vad han sjunger.

Nu kan ni ha karaoke eller nåt:

 

Broken home - White Lion

 

There’s a sound from the kitchen,
and it’s the sound he’s heard a thousand times before.
When he hears his mother crying, he runs away and hides inside his room.

But there is no escaping the anger in his father’s voice.
And when the tears are falling,
he falls down to his knees and prays;

Just hold me, and love me.
Touch this child of love,
and try your best to save this broken home.

His little arms are black and blue,
and there’s a little cut, right under his eye.
Every night he lies awake,
and from downstairs, the fighting starts again.
Have you forgot the reason, why this little child was born.
´Cause if you go on fighting, you’ll destroy this family, yeah.

Just hold him, and love him.
Touch this child of love,
and try your best to save this broken home.
Stop fighting, stop hurting, try to love again.
And do your best to save this broken home.

If you ever hold him tight, and let him feel your love again.
You will make him smile, yeah.

So hold him, and love him.
Touch this child of love,
and try your best to save this broken home.
Stop fighting, stop hurting, try to love again.
And do your best to save this broken home.

 

Nu ryser jag. Ååh så sorgligt...

4 kommentarer:

Christine sa...

Inga akvariehumrar..?
Tuffa och de förökar sig..
Lennart

Christine sa...

Krabbor är gott!
Hummer går bra i akvariet. Håller fiskarna i trim.  Du har ju så stort. Äter upp döda fiskar.( om det nu skulle hända att någon dog)
(Kilfläcksrasbora är fina.)
/C

Udden sa...

Sitter här och bara gapar.. är hur imponerad som helst (för det var väl så du sa att vi skulle vara?) White lion..ja, tänk, jag har den lp:n... mycket bra låt!!! Ha en bra helg // Jenny

Susanne sa...

Impad?? Jag??? HAHA!!!
(okej då.. liiite imapd är jag väl då...)
 
Jasså nu ska ni sänta i två veckor... Är det Vinninga-dialekt eller??? :P
 
Jadu... Trots att vi är unga så kände man sej ju jättegammal på Almesåsen!!! Hihi!!
Men rätt klädda, det va vi!!!
Även om man skulle känt sej ganska mycke snyggare med helt andra kö\'der..
Men så är det väl när man blivit gammal... Praktiskt går före snygghet..
Eller???