söndag 12 februari 2006

Oj så det kan bära till...

Jag hälsar mej själv välkommen tebaks och undrar hur ni andra haft det i helgen?

Tyvärr blev det (trots önskemål) ingen fylleblogg.

 

Vi kom iväg vid halv fyra i fredags, och efter fyratimmars bilkörning var vi framme. Lasta ur allt och bära upp allt på övervåningen. Sen pusta ut i soffan med en öl. Kanske blev två sen då... eller nåt.

Satt och småpratade och planerade morgondan.

 

Lördag då. Jag vaknade av att nån (Richys bror) stod i dörröppningen klockan halv nio och gastade

SOVER NI ÄN?!?

Nä, inte nu längre... Jag lättade nog en halvmeter. Det tyckte vissa var väldigt kul...

Så käkade vi frukost och tog en sväng in till stan. Var tillbaka efter en timme, då byltade vi på oss och tog skotrarna på en tur.

Jag och Anette på hennes, Richy och ett barn på grannens skoter som vi lånade, plus en släde efter med två barn, och så Stefan på sin skoter med ett barn i bak.

Vi stannnade ett tag och gjorde upp en eld och grillade lite korv innan vi for hem igen.

  

När vi kom hem fixade vi middagen, palt! Sen infann sej det berömda paltkomat. Efter en halv dag utomhus och sen en mastig paltmiddag blev vi trötta och satt och slappade en stund.

Sen bastade vi. Det gjorde att vi blev ännu tröttare. Så vi satt och halvflummade till OS. Stefan somnade, och vi andra insåg att vi gärna ville sova vi med, så klockan var strax före tio när vi gick och la oss... EN LÖRDAGKVÄLL!?!

Jodå,det stämmer!

 

Idag tog vi vuxna en tvåtimmars tur på skoter.

Vi åkte hem vid kvart över tre. Vi var lite sugna på nåt, och vi skulle tanka, så vi svängde av vid Örebro och vi fick syn på en bensinmack, och svängde in på den vägen. Den var rätt smal, och vi möter en bil, den blinkar med helljusena, och då inser vi att vi åker på avfarten FRÅN motorvägen...fast vi åker ju MOT motorvägen...INTE så lyckat. Richy la in backen och illbackade bakåt.

Tydligen var infarten till macken på andra sidan macken. Och skyltarna om förbud mot infart missade vi bägge två... Så dumt det kan bli ibland...

Fast jag är mest glad att det inte var jag som körde, för jag hade nog fått höra det till jag dog eller nåt.

2 kommentarer:

Christine sa...

Låter som ni haft kul..
Nu kan du ta ut det på honom.. Till han dör eller nåt.
Lennart

Susanne sa...

*asg* Jasså tom  Richy kan va farlig i trafiken!!! Ja det lär han få höra.... :P